سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیویورک‌تایمز: فقط با آتش‌بس می‌توان گروگان‌های اسرائیلی را نجات داد

یکی از مقامات سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی به یک روزنامه آمریکایی گفت که فقط از طریق روش‌های دیپلماتیک است که می‌توان مابقی گروگان‌ها را بازگرداند.

روزنامه «نیویورک تایمز» امروز (دوشنبه) به نقل از مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی نوشت که آتش‌بس تنها راه آزاد کردن گروگان‌های اسرائیلی است.
مقامات صهیونیست و آمریکایی در مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفتند که نمی‌دانند بسیاری از گروگان‌ها در کجا نگهداری می‌شوند و حتی اگر هم بدانند، در بسیاری از موارد یک ماموریت نجات به سادگی امکان‌پذیر نیست.
این مقام‌ها که نامشان فاش نشد، توضیح دادند: «علی‌رغم همه شادی‌هایی که از نجات روز شنبه در اسرائیل آغاز شد، پیچیدگی عملیات و خشونت‌های همراه با آن بر چالش‌های یافتن و بیرون کشیدن گروگان‌ها تاکید می‌کند».
این روزنامه نوشت: «اکنون، مقامات فعلی و سابق اسرائیل و آمریکا می‌گویند، حماس احتمالاً تاکتیک‌های خود را تغییر می‌دهد و به دنبال انتقال گروگان‌های بیشتری به داخل تونل‌ها و احتمالاً دور از دسترس نیرو‌های کماندویی است».
مقامات آمریکایی و صهیونیست به نیویورک‌تایمز گفتند که واقعیت این است که عملیات نجات استثنا خواهد بود و تنها از طریق روش‌های دیپلماتیک اکثر گروگان‌های باقیمانده بازگردانده می‌شوند.
در ادامه این گزارش آمده است: «مقامات آمریکایی بر اسرائیل و حماس فشار می‌آورند تا با توافقی موافقت کنند که گروگان‌ها را به عنوان بخشی از آتش‌بس آزاد نماید».
مقامات صهیونیست تخمین زده‌اند که ۲۵۱ اسرائیلی در جریان عملیات «طوفان الاقصی» در تاریخ ۷ اکتبر اسیر شدند که توافق بین تل‌آویو و حماس در نوامبر سال گذشته منجر به آزادی ۱۰۵ نفر از آنها شد.

منبع:فارس

برچسب ها: حماس ، گروگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.