سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل غله زنجان:

خرید تضمینی گندم استان زنجان در ۴۰ مرکز انجام می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان از ۲۳ خرداد در ۴۰ مرکز آغاز می‌شود.

ولی اله زمانی روز دوشنبه در سومین جلسه کمیته خرید تضمینی گندم استان زنجان، گفت: مجوز خرید تضمینی به میزان ۴۵۰ هزار تن و مجوزهای لازم جهت حمل درون و برون استانی گندم خریداری شده مورد بررسی قرار گرفته است.

زمانی افزود: با هماهنگی صورت گرفته، ۸۰ نفر از معلمان اداره کل آموزش و پرورش استان به عنوان عاملان تشخیص و ذیحساب مراکز خرید گندم تعیین شدند.

وی با اشاره به آماده سازی مراکز خرید بخش خصوصی و رتبه بندی سیلوهای این بخش و کارخانجات آردسازی، اظهار داشت: فعالیت مراکز دولتی خرید تضمینی گندم از کشاورزان زنجانی در سال زراعی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از ۲۳ خردادماه جاری در استان از طریق سیلوهای ملکی "غدیر" و "ولایت" آغاز می‌شود.

زمانی ادامه داد: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان از اول وقت اداری شروع می شود و تا تخلیه آخرین محموله نیز ادامه می یابد.

این مسوول با بیان اینکه در سال جاری هر کیلوگرم گندم از کشاورزان به قیمت ۱۷۵ هزار ریال خریداری می شود، یادآور شد: کشاورزانی که در طرح کشت قراردادی سال ۱۴۰۳ ثبت نام کرده اند، به ازای هر تن گندم تحویلی یک ملیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک هزینه حمل و نقل دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری بیش از ۳۱۸ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زنجان زیرکشت گندم رفته است، افزود: از این میزان ۱۸ هزار هکتار به صورت کشت آبی و ۳۰۰ هزار هکتار به صورت کشت دیم است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه گندم‌های سن زده بالای چهار درصد فقط در سیلوی "ولایت" شهرستان سلطانیه تحویل گرفته می شود، گفت: محموله های گندم بالای پنج تن در مراکز و سیلوهای استاندارد و کمتر از پنج تن در مراکز مباشر (اتحادیه تعاون های روستایی) قابل تحویل است.

زمانی اظهار داشت: پیش‌بینی می شود امسال بیش از ۳۶۰ هزار تن محصول از گندمکاران زنجانی به صورت تضمینی خرید شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.