سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه جهانی غذا: ارسال غذا به غزه را از طریق اسکله شناور آمریکا متوقف کردیم

برنامه جهانی غذا فاش کرد که کمک‌های خود به نوار غزه را از طریق اسکله آمریکایی به دلیل نگرانی‌های امنیتی متوقف کرده است.

 خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس گزارش داد سیندی مک‌کین، مدیر برنامه جهانی غذا، روز دوشنبه گفت که این برنامه کمک‌های خود به نوار غزه از طریق اسکله آمریکایی را به دلیل نگرانی‌های امنیتی متوقف کرده است.

براساس گزارش المیادین، این اعلامیه پس از آن منتشر شد که اشغالگران صهیونیست در روز شنبه گذشته برای آزاد کردن چهار اسیر خود در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه بمباران شدیدی را انجام دادند که منجر به کشته و زخمی شدن صد‌ها نفر شد. از سویی دیگر مشخص شد در حین این عملیات رژیم صهیونیستی چند اسیر صهیونیست و یک اسیر آمریکایی نیز کشته شدند. پس از این قتل عام خبرگزاری آمریکایی آکسیوس گزارش داد آمریکا از طریق این اسکله شناور در قتل عام مردم غزه دست داشته است.

گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی از اسکله شناور که واشنگتن ادعا می‌کند برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه ساخته است در این عملیات استفاده کرد. آژانس‌های سازمان ملل هشدار داده‌اند که اگر اقدامات بشردوستانه و تلاش‌های بین‌المللی برای رسیدن به مناطق آسیب‌دیده انجام نشود، ساکنان نوار غزه ممکن است تا اکتبر آینده با سطوح فاجعه‌بار ناامنی غذایی مواجه شوند.

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی، اعلام کرد که اسرائیل از اسرای خود به عنوان «استتار» برای مشروعیت بخشیدن به کشتار و گرسنگی دادن فلسطینیان در غزه استفاده می‌کند و در عین حال به تشدید خشونت علیه فلسطینیان در باقی مناطق ادامه می‌دهد. 

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.