سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان با شعار تربیت بدون توقف با مشارکت نهاد‌ها

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: امسال نیز برای اجرای طرح اوقات فراغت با شعار تربیت بدون توقف با مشارکت نهاد‌ها در استان برنامه ریزی شده است.

ذوالفقار علیخانی در جمع معاونین پرورشی و تربیت‌بدنی مناطق، شهرستان‌ها و نواحی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از عرصه‌های مهم فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، حوزه معاونت فرهنگی و پرورشی است، اظهار داشت: حوزه فرهنگی و پرورشی، فعالیت‌های متنوع و ماموریت‌های جذابی را برای دانش‌آموزان رقم می‌زند و طبیعی است که یکی از فعالیت‌هایی که اثر تربیتی زیادی بر دانش‌آموزان دارد، مسابقات فرهنگی و هنری است که هر ساله در سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشور برگزار می‌شود و هر سال تعداد زیادی از دانش‌آموزان در حوزه مسابقات فرهنگی و قرآنی و مسابقات هنری شرکت می‌کنند و با افتخارآفرینی، توان، استعداد و انگیزه خود را افزایش می‌دهند.

وی افزود: یکی از بستر‌های انجام فعالیت‌های فرهنگی، دارالقرآن‌ها هستند که باید در طول سال تحصیلی، فعال و محل رفت و آمد دانش‌آموزان باشد. علاوه بر آن کانون‌های تربیتی، مکان‌های بسیار مناسبی هستند و در حال حاضر نیز ۳۲ کانون فعال و قابل استفاده در استان وجود دارد تا دانش‌آموزان به همراه اولیای خود در کنار مربیان تخصصی حضور یابند و از جهت آموزشی، تربیتی و مهارتی استفاده کنند.

علیخانی اضافه کرد: اوقات فراغت، یکی دیگر از فوریت‌های کار ما است و شعار طرح اوقات فراغت امسال نیز تربیت بدون توقف با مشارکت نهاد‌ها است. جلسات متعددی با نهاد‌های زیادی که آمادگی خدمت‌رسانی به دانش‌آموزان در حوزه‌های مهارتی، آموزشی، تربیتی و ورزشی دارند، برگزار شده تا دانش‌آموزان از این فرصت برای کسب مهارت رشته مورد علاقه استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


وی یکی دیگر مسائل حائز اهمیت را مساله آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: یکی دیگر از مسائل دغدغه‌مندان، وجود آسیب‌های اجتماعی است که در تمام دنیا به دلایل زیادی این آسیب‌ها گسترش یافته و در واقع از فرصت تابستان می‌توانیم استفاده کنیم و دانش‌آموزان را مدیریت کنیم تا به‌صورت هدفمند در این عرصه‌ها حضور یابند.

علیخانی ادامه داد: یکی دیگر از عرصه‌هایی که برای ما اهمیت زیادی دارد، ارتباط مستمر بین منزل مدرسه و مسجد است. چون بدون شک مساجد، مهم‌ترین کانون‌های تربیتی هستند و خداوند در آنجا نورانیتی قرار داده که اگر بتوانیم این ارتباط را با روحانیت مسجد و برنامه‌های مسجد پیوند بزنیم قطعاً می‌توانیم جامعه امن‌تر، محله سالم‌تر و در نتیجه دانش‌آموز خوب، استاندارد و ترازی داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.