سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استان یزد، الگوی موفق پایگاه‌های مقاومت بسیج در کشور

مسئول بسیج مساجد و محلات کشور، از استان یزد به عنوان یکی از استان‌های موفق در حوزه پایگاه‌های مقاومت بسیج یاد کرد.

سردار حیدر بابا احمدی، مسئول بسیج مساجد و محلات کشور در مجمع فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج یزد که به میزبانی مشهدمقدس در حال برگزاری است، گفت: سپاه الغدیر استان یزد و پایگاه‌های مقاومت بسیج و حوزه‌های مقاومت این استان از مجموعه‌های موفق و فعال در سطح کشور هستند.

او افزود: این پایگاه‌ها با فعالیت‌های گسترده و متناسب با شاخص‌های تعیین‌شده، به عنوان الگو‌های برتر قابل معرفی به سایر نقاط کشور هستند، چراکه این استان دارای پایگاه‌های فعال و ترازی است.

مسئول بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: بر اساس سند راهبردی ده‌ساله اعتلای بسیج که توسط رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۹ تصویب شده است، پایگاه‌های مقاومت بسیج باید به ۸۳ هزار پایگاه در برنامه پنج‌ساله اول این سند برسد.

سردار بابا احمدی با اشاره به اینکه آمایش کمی و کیفی پایگاه‌های مقاومت مدنظر است، تصریح کرد: در حال حاضر، ۶۰ هزار پایگاه مقاومت در کشور وجود دارد که حدود ۳۸ هزار پایگاه یعنی بیش از ۶۵ درصد از آنها مجری طرح تحول محله مردم‌سالار اسلامی هستند.

او افزود: متناسب با جغرافیا و جمعیت، در حال توسعه کمی پایگاه‌های مقاومت هستیم و از لحاظ کیفیت هم پایگاه‌های مقاومت مسجدمحور و تراز با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند. 

سردار بابااحمدی بیان کرد: هدف نهایی انقلاب اسلامی تحقق تمدن نوین اسلامی برای زمینه‌سازی ظهور است. در این مسیر، پایگاه‌های مقاومت بسیج به عنوان عناصر اصلی تحقق این تمدن، نقش‌آفرینی می‌کنند. 

مسئول بسیج مساجد و محلات کشور گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، پس از سرنگونی حکومت طاغوت و استقرار حکومت اسلامی، مرحله دوم ایجاد نظام اسلامی است و دولت اسلامی و جامعه اسلامی به‌عنوان گام‌های بعدی در نظر گرفته شده‌اند. در نهایت نیز، تمدن نوین اسلامی تحقق خواهد یافت.

او افزود: برای ایجاد جامعه اسلامی باید از جز به کل حرکت کرد، و ابتدا محله‌های اسلامی را رقم زد. پایگاه‌های مقاومت بسیج به‌عنوان مراکز فعال، در این راستا ایفای نقش می‌کنند.

دومین همایش فرماندهان تمدن ساز استان یزد با حضور حدود ۸۰۰ نفر از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، حوزه‌های مقاومت و جانشین نواحی استان به میزبانی مشهدمقدس در حال برگزاری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.