سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه گذاری بیش از ۹۰۰ میلیارد تومانی در زیرساخت های بنادر ماهیگیری

مدیرکل دفتر توسعه و بنادر ماهگیری سازمان شیلات گفت: مجموع سرمایه گذاری‌های دولتی در زمینه زیرساخت های بنادر ماهیگیری کشور به بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

الیاس واحدی، مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: ایجاد زیرساخت ها، در مناطق صیادی یکی از اولویت های زیربخش شیلات است که ضمن تسهیل فعالیت ناوگان ماهیگیری از یک سو، با محافظت از شناورهای ماهیگیری در برابر طوفان ها و امواج دریا، سبب افزایش طول عمر و کاهش استهلاک این ناوگان دریایی که هزاران میلیارد ریال سرمایه مردمی در ساخت و تجهیز آنها بکار رفته می شود.

 واحدی افزود: با تجمیع فعالیت های شیلاتی در یک پهنه اقتصادی پر رونق، ارزش افزوده در تولید آبزیان ایجاد خواهد شد.

او ادامه داد: میزان سرمایه گذاری دولتی انجام شده در زمینه ایجاد زیرساخت ها و امکانات بنادر ماهیگیری طی مدت ۲۸ سال از سال ۷۲ که فعالیت های بندرسازی شیلات ایران آغاز شده تا پایان سال ۹۹ از محل طرح های تملک دارایی های سرمایه ای ملی حدود ۴ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است .

واحدی درباره اقدامات انجام شده در سه سال دولت سیزدهم  (از سال ۱۴۰۰ تا پایان۱۴۰۲)گفت: مجموع سرمایه گذاری دولتی انجام شده در این زمینه به بیش از ۹هزار میلیاردریال معادل بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیر کل دفتر توسعه و مدیریت بنادر ماهیگیری تاکید کرد: تا پایان سال گذشته تعداد بنادر ماهیگیری ۷۰ بندر، تعداد مراکز تخلیه صید ۱۲۰ مرکز و تعدادموج شکن های مردمی به ۳۷ عدد رسیده است.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.