سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازسازی ۵۵۰ کیلومتر از ایلراه‌های عشایر‌ی خراسان شمالی

مدیرکل امور عشایر خراسان‌شمالی شمالی گفت: بر اثر بارش‌های شدید بهاره ۷۰۰ کیلومتر از ایلراه ها‌ی عشاری تخریب شد که تاکنون ۵۵۰ کیلومتر آن مرمت شده است.

محمد حسن محمدی کوشکی گفت: دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت و تیغ زنی راه‌های عشایری تخصیص یافت که از ۷۰۰ کیلومتر ایلراه تخریب شده ۶۵۰کیلومتر به چهار پیمانکار واگذار شد که تا کنون ۵۵۰ کیلومتر آن بازسازی شده و تا پایان هفته بازسازی ۱۰۰ کیلومتر دیگر نیز به پایان می‌رسد. 

مرتع داری راهی برای برون رفت از خشکسالی

او همچنین به مرتع داری عشایر استان اشاره کرد و گفت: طرح مرتع داری از سال ۹۹ از سوی سازمان منابع طبیعی و مراتع ابلاغ شد و پروانه بهره برداری از مراتع جایگزین پروانه چرا شد.
محمدی گفت : در این طرح مراتع درجه بندی می‌شود و عشایر تا ۱۵ سال می‌توانند با مدیریت و بهره برداری از مراتع در شرایط خشکسالی اثرات بسیار مطلوبی را برای تغذیه دام‌ها دارد.

شناسایی ۱۴۳ محله عشایر‌ی برای استقرار صندوق‌های انتخابات

مدیرکل امور عشایر استان گفت: ۱۴۳ محله شناسایی و به فرمانداری‌ها ابلاغ شده و همچنین اقدامات لازم برای انتقال ادوات مورد نیاز و استقرار محل صندوق‌های رای انجام شده است.

براساس اعلام اداره کل امور عشایری خراسان شمالی بارندگی‌های سیل آسای بهاره ۲۵میلیارد تومان به ایلراه‌های عشایری استان خسارت وارد کرد.

طول ایلراه‌های ییلاقی استان هزار و ۲۰۰ کیلومتر است که در بارندگی اخیر، ۷۰۰ کیلومتر دچار تخریب و خسارت شد.

عشایر خراسان شمالی بیش از ۶۵۰هزار رأس دام در اختیار دارند که ۲۵ درصد از گوشت قرمز استان را تامین می‌کنند.

برچسب ها: عشایر ، کوچ عشایر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.