سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چالش فعالیت کافی شاپ‌های بدون مجوز در قم

در جلسه ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر قم فعالیت کافی شاپ‌های فاقد مجوز و پروانه یکی از چالش های فرهنگی استان مطرح شد.

حجت الاسلام کرباسی ،دبیر ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر قم در جلسه امروز این ستاد  گفت: یکی از چالش‌های استان، فعالیت کافی شاپ‌های فاقد مجوز و پروانه است که مشکلات فرهنگی متعددی به همراه دارند.

وی با اشاره به فرایند صدور مجوز برای صنف آبمیوه بستنی و کافی شاپ گفت: مسیر صدور مجوز برای واحد‌های کافی شاپ باید اصلاح شود چرا که حجم و تراکم کافی شاپ‌ها در برخی مناطق بسیار زیاد است و آثار نگران کننده روی بافت محلات خواهد گذاشت.

آیت الله سعیدی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه گفت: اگر متولیان توسط ضابطین به درستی توجیه شده و آگاهی کسب کنند مشکلات تا حد زیادی رفع می‌شود.

وی افزود: ضابطان و مجریان امر به معروف و نهی از منکر باید متخلفان را همچون فرزندان خود بدانند و در خصوص مشکلات و ناهنجاری‌ها آنها را دعوت کرده و نکات لازم را توضیح دهند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بر غنیمت شمردن فرصت خدمت توسط مسئولین تاکید کرد و گفت: مسئولینی که در کسوت امور هستند باید کاملاً متوجه جایگاه و مسئولیت خود باشند و به گونه‌ای عمل کنند که در پایان فرصت خدمت دچار پشیمانی نشوند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم برخورد و مقابله با فرهنگ غرب تاکید کرد و گفت: برخی تغییرات در حال تحمیل سبک زندگی غربی به ماست و ما باید تغییرات ناگزیر فرهنگی را بومی‌سازی کنیم.

حجت الاسلام ذوالنوری رشد فزاینده کافی شاپ‌ها و اقبال و استقبال نسل جوان و نوجوان از این مراکز را یکی از مصادیق تغییر سبک زندگی عنوان کرد و گفت: باید نظام صنفی، هنجار‌ها و باید و نباید‌های صنف کافی شاپ را مشخص کند و بر فعالیت این واحد‌ها نظارت مستمر داشته باشد.

وی افزود: فضای کافی شاپ‌ها و محتوای ارائه شده در این واحد‌های صنفی باید دستورالعمل‌های روشنی داشته باشد.

استاندار قم نیز بر لزوم پررنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت و گفت: امروز ما شاهد موارد و ناهنجاری‌هایی هستیم که نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارد و باید تا این امور شایع نشده اند از آنها جلوگیری شود.

آقامیری بر مصوبه اخیر دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: خواهرانی که در تمام دستگاه‌های اجرایی استان شاغل هستند، موظفند با حجاب برتر یعنی چادر در محل کار و خدمت خود حاضر شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.