سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأمین آب سیستان و زاهدان از دل کویر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰ درصد نیاز آب آشامیدنی ساکنان شمال استان در شرایط عدم تحقق حقابه، با تکمیل و بهره‌برداری از آب‌شیرین‌کن شهدای خدمت، تضمین شد.

علیرضا قاسمی  بیان کرد: به منظور پاسداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان گرانقدرش آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب زاهدان و سیستان ازآبخوان هامون هیرمند، که در واقع بزرگترین آب‌شیرین‌کن فراساحلی ایران و دنیاست به اسم شهدای خدمت نامگذاری شد.

وی اظهار کرد: ۲ ماه منتظر بودیم تا این پروژه توسط رئیس جمهور افتتاح شود، چراکه وی مجدانه پیگیر تکمیل این پروژه بود و همان گونه که نگاهش به این مهم ویژه بود، دوست داشت افتتاح آن نیز به صورت ویژه باشد که متاسفانه سعادت میزبانی از شهید آیت الله رئیسی را نداشتیم‌.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به افتتاح طرح آب‌شیرین‌کن، گفت: سه راهی دشتک نقطه‌ای کویری است و شاید کسی فکر نمی‌کرد که از دل این کویر بتوان آب بهداشتی یا شور استحصال و پس از شیرین‌سازی از طریق آب‌شیرین‌کن وارد شبکه توزیع کرد.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی که انجام می‌شود، این طرح بر اساس نیاز و به صورت فاز به فاز قابلیت بهره‌برداری دارد.

قاسمی ادامه داد: برای اینکه این طرح به ثمر برسد در ابتدای امر ضمن انجام مطالعات دقیق و چاه پیمایی گسترده در منطقه، تخصیص آب از شرکت سهامی آب منطقه ای و منابع آب ایران اخذ شد، همزمان و به فوریت کار حفاری و تجهیز ۷۳ حلقه چاه، ۹۵ کیلومتر خطوط انتقال آب و ۱۱۰ کیلومتر خطوط انتقال برق در کمتر از هفت ماه صورت گرفت.

وی تاکید کرد: تاکنون سابقه نداشته در این مدت زمان، این حجم از کار انجام شود، اگر همدلی بین مسوولان ملی و استانی و مردم نبود این مهم با چنین سرعتی اتفاق نمی‌افتاد که قدردان همه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد: در کمتر از ۶۰ روز پست برق ۳۵ مگاواتی توسط شرکت برق منطقه ای در محل پروژه ساخته شد که جای قدردانی دارد، چراکه چنین اقدامی در این مدت کوتاه بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اجرای خط انتقال برق و نصب ۱۳ دستگاه ترانس و تابلو فشار قوی توسط شرکت توزیع برق گفت: مجموع این اقدامات با دستور وزیر نیرو انجام شد و در واقع همه اجزای پروژه در کنار هم قرار گرفتند.

قاسمی تاکید کرد: این پروژه بی نظیر بوده و به عنوان یک پروژه پدافندی خاطرمان را جمع خواهد کرد که اگر روزی ذخایر آبی چاه نیمه را از دست دهیم از طریق این مهم ۶۰ درصد نیاز آبی منطقه را خواهیم داشت.

وی افزود: علاوه بر این بسته پیشنهادی وزارت نیرو شامل آبخوان شرقی در نوار مرز و میل نادر تا بندان، بخشی از آب مورد نیاز زاهدان و سیستان را در پیک مصرف تامین خواهد کرد.

برچسب ها: آبرسانی ، آب شرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.