سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۴ هزار کشاورز آذربایجان‌غربی در طرح جهش تولید دیم‌زار‌ها مشارکت دارند

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۳۵۰ هزار هکتار از دیم زار‌های استان در سال زراعی جاری با مشارکت ۳۴ هزار کشاورز زیر پوشش طرح جهش تولید قرار گرفته که در مقایسه با پارسال از افزایش ۱۳ درصدی برخوردار است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۳۴ هزار کشاورز استان در طرح جهش تولید دیم‌زار‌ها مشارکت دارند، گفت: از مجموع ۳۵۰ هزار هکتار از مزارع زیر پوشش ابلاغی طرح جهش تولید در دیم‌زارها، ۲۶۷ هزار و ۴۹۵ هکتار از مزارع زیر کشت محصول گندم، ۳۳ هزار و ۴۵۴ هکتار محصول جو، ۳۶ هزار و ۸۰۲ هکتار نخود و هزار و ۶۴۳ هکتار زیر کشت عدس قرار گرفته است.

وی افزود: در این طرح حدود ۳۶۰ هکتار دانه روغنی گلرنگ، ۸۰۰ هکتار دانه روغنی کاملینا، هشت هزار و ۷۴۵ هکتار علوفه و ۷۰۱ گیاه دارویی هکتار در اراضی دیم استان کشت شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: عملیات به زراعی شامل حفظ بقایای ۳۰ درصدی، کشت عمود بر جهت شیب، کشت مستقیم بدون شخم و تبدیل آیش زرد به سبز بوده که ۱۹۷ هزار هکتار در قالب کشاورزی حفاظتی در اراضی دیم زیر پوشش طرح جهش تولید اجرا شده است.

شهبازی، با بیان اینکه این طرح در ۱۸ شهرستان استان در سطح هزار و ۶۹۹ روستا به غیر از شهرستان چهاربرج اجرا می‌شود، در ادامه گفت: بیشترین سطح کشت با ۷۷ هزار و ۴۲۸ هکتار، مربوط به شهرستان بوکان است.

وی اضافه کرد: این طرح به منظور استفاده از ظرفیت دیم‌زار‌های استان با هدف پایداری تولید، افزایش تنوع محصول در اراضی دیم در استان اجرا شده و کاهش سطح زیر کشت غلات و افزایش سطح زیر کشت حبوبات، گیاهان علوفه‌ای و دانه‌های روغنی در دیمزار‌ها از برنامه‌های این سازمان است.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از ۸۴۲ هزار هکتار زمین زراعی است که سالانه ۶.۲ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این اراضی کشت و تولید می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.