سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عرضه نان کامل در ۲۵۰ نانوایی استان همدان تا پایان امسال

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: عرضه نان کامل در هفته آتی در ۱۵ واحد در سطح شهر همدان آغاز خواهد شد که سعی داریم این تعداد تا پایان سال به ۲۵۰ واحد افزایش یابد.

سید حسین خوانساری، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: قیمت نان کامل بصورت یارانه‌ای که آحاد مردم امکان استفاده از آن‌را داشته باشند طرح و به تصویب اعضا رسید که ظرف هفته آتی ابلاغ و توسط اتحادیه نانوایان لازم الاجرا خواهد بود

او گفت: عرضه نان کامل در هفته آتی در ۱۵ واحد در سطح شهر همدان و هر یک شهرستان‌ها ۲ واحد آغاز خواهد شد که سعی داریم این تعداد تا پایان سال به ۲۵۰ واحد افزایش یابد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: پخت نان کامل بصورت آزمایشی در تعدادی از نانوایی‌های سطح استان از ماه‌های گذشته آغاز شده بود که طی هفته‌های آتی با تعیین قیمت نان، روند افزایش این تعداد نانوایی سرعت خواهد گرفت.

خوانساری گفت: در حال حاضر آرد با سبوسگیری بیش از ۱۲ درصد با توجه به نوع پخت تحویل نانوایان می‌گیرد که در نان کامل این فرآیند به حدود ۴ درصد کاهش خواهد یافت
اوبا بیان اینکه نان کامل از نظر تغذیه در بهبود گوارش، جلوگیری از مشکلات قلبی و عروقی بسیار مؤثری است، گفت: به منظور حمایت از نانوایان سنتی پز پیشنهاد شد سهمیه آرد این واحد‌ها ۲۰ درصد افزایش یابد.

او گفت: نان قوت غالب مردم است و باید روی کیفیت، بهداشت، سلامت و وزن آن مراقبت‌های لازم انجام شود که در این جلسه مطرح شد دستگاه‌های نظارتی بر کیفیت، زمان پخت و بهداشت واحد‌های نانوایی نظارت بیشتری داشته باشند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: با توجه به اینکه پخت نانوایان از طریق سامانه رصد می‌شود سهمیه آرد تخصیص یافته به هر نانوایی باید در همان نانوایی پخت شود.

خوانساری گفت: سیستم نظارت بر حمل آرد از کارخانه تا نانوایی باید با نصب دستگاه و فرآیند مشخص برقرار شود تا از هدررفت آن جلوگیری شود.

او گفت: توجه به در پیش بودن ورود حجاج به کشور، ایام اربعین امام حسین (ع) و همچنین فصل برداشت محصولات کشاورزی و کارگری مقرر گردید مقادیر آرد بصورت مناسبتی به نانوایان منتخب هر یک از شهرستان‌ها تخصیص یابد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان با بیان اینکه کارخانجات آرد سازی باید نسبت به بروزرسانی خط تولید اقدام نمایند، گفت: کارخانجاتی که در درجه بندی امتیاز بالاتری کسب نمایند از سهمیه بالاتری برخوردار خواهند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
آرد سبوس دار حاوی ویتامین بی