سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی در حمله به مدرسه سازمان ملل

سی‌ان‌ان می‌گوید در بمباران یک مدرسه در غزه که بیش از ۴۰ نفر در پی آن به شهادت رسیدند، رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی استفاده کرده است.  

شبکه خبری سی‌ان‌ان در تحلیلی اعلام کرد که در جنایت امروز (پنجشنبه) در اردوگاه آوارگان «نصیرات» در مرکز نوار غزه، رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی استفاده کرده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، طی این حمله یک مدرسه زیر نظر آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (اونروا) بمباران شده و دست کم ۴۵ نفر به شهادت رسیده‌اند. مقامات بیمارستان شهدای الاقصی در مجاورت این اردوگاه می‌گویند ممکن است شمار شهدا افزایش یابد، زیرا همچنان قربانیان بیشتری در حال انتقال به بیمارستان هستند. 

اکنون تجزیه و تحلیل سی‌ان ان از ویدئو‌ها و بررسی آن توسط کارشناسان نشان می‌دهد در حمله به این مدرسه سازمان ملل از مهمات ساخت آمریکا استفاده شده است. این شبکه قطعات حداقل دو بمب GBU-۳۹ ساخت آمریکا را شناسایی کرد.

این بمباران پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش اسرائیل از روز سه‌شنبه حملات زمینی و هوایی خود را در مرکز نوار غزه تشدید کرد. گفته می‌شود شدت حملات مشابه زمان آغاز جنگ بوده است. یکی از روزنامه‌نگاران مستقر در منطقه می‌گوید مدرسه سازمان ملل دست کم با ۳ موشک هدف قرار گرفته است. این در حالی است که گمان می‌رود دست کم ۳۰ هزار فلسطینی در اردوگاه، حیاط آن و مناطق اطراف آن پناه گرفته بودند.

مقامات غزه می‌گویند که شهدا و مجروحان همچنان در حال انتقال به بیمارستان شهدای الاقصی هستند. بیمارستانی که هم اکنون نیز با ۳ برابر ظرفیت بالینی خود کار می‌کند. دفتر رسانه‌ای غزه می‌گوید این نشان دهنده «یک فاجعه واقعی» است که منجر به افزایش شمار شهدا خواهد شد. 

پیش از این نیز تحلیل‌های سی‌ان ان نشان داده بود که رژیم صهیونیستی از سلاح‌های انفجاری و مهمات ساخت آمریکا در حمله جنایتکارانه به رفح نیز استفاده کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
اقدام غیر انسانی اسرائیل جنایتکار علیه فلسطین و غزه شرم آور است
ارتش رژیم صهیونیستی از ۸ ماه پیش حملات ویرانگر خود را علیه مردم بی‌دفاع غزه ادامه می‌دهد که تاکنون بر اثر آن بیش از ۳۶ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۳ هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند که طبق اعلام رسانه دولتی در نوار غزه، ۱۵ هزار و ۵۱۷ شهید، کودک هستند.
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
سازمان ملل بعد از گذشت 76 سال رژیم صهیونیستی را رسما «کودک‌کُش» اعلام کرد
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
آمار شهدای غزه به ۳۶هزار و ۷۳۱ نفر رسید و سه کشور اروپایی جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار در این مدت هشت ماه شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی صهیونیست ها جنایتکار در جنگ غزه بودن و هنوز هم هستند.
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
کانال ماله کش و سفید نمایی کن جنایت جنگی و نسل کشی
صهیونیست ها و امریکایی و حامی های انها
از 76 سال پیش به همین منوال بوده
حالا اعتراف میکنی .
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
وقتی ازش حمایت میکنین دیگه چه فرقی میکنه با سلاحهای شما بزنه یا مثلا چینی ؟؟؟
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
پشت همه شرارت‌ها و کشتارها آمریکای دزد و تروریست و جنایتکار است.مرگ بر آمریکا
بابک
۲۳:۱۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
اونا مارا با بمب می زنند ما با ترقه فقط ادعا داریم
ناشناس
۲۱:۵۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
حمله جنگنده‌ها به دبیرستان پسرانه در غزه با ۳۲ شهید | ده‌ها نفر زخمی شدند + ویدئو و عکس
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مدرسه‌ای را که آوارگان غزه در آن اسکان یافته بودند، بمباران کردند.
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
یه طرحی رو بزارید بچه هیئتی ها همه جمع شیم بریم اسرائیل کارو جمع کنیم نمیشه که همش دارن میزنن ..
مرگ بر اسرائیل و طرفدارانش
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
اره منم یه خانمم حاضرم بیاهرکی ازدستم‌برمیادبرای مردم‌مظلوم‌فلسطین انجام‌بدم‌
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
مرگ بر اسرائیل
ناشناس
۲۰:۱۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
همه دنیا؛ از سلبریتی و غیرسلبریتی تا سیاستمدار و غیرسیاستمدار، به قتل‌عام وحشیانه مردم در رفح اعتراض کردند، غیر از اپوزیسیون جمهوری اسلامی که همچنان کنار کودک‌کش‌های صهیونیستی ایستاده‌اند و از آنان دفاع می‌کنند! دیگر شکی باقی نمانده که سر این براندازان در کدام آخور است!
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
مقاومت غزه برای اولین بار در ماه‌های اخیر با راکت‌باران شدید تل‌آویو نشان داد تمام ادعاهای نتانیاهو درباره نابودی توان نظامی حماس ادعائی پوچ بوده و با وجود حملات و بمباران‌های جنون‌آمیز باریکه غزه، مقاومت فلسطین توانسته است سازمان رزم و اشراف اطلاعاتی و عملیاتی خود در صحنه نبرد را حفظ کند.
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
با تصویب طرح حمایت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، با ۱۴۳ رأی مثبت در مقابل ۹ رأی منفی و ۲۵ رأی ممتنع و به رسمیت شناختن آن توسط سه کشور اروپایی نروژ،ایرلند و اسپانیا مشخص می‌شود مقاومت مردم مظلوم فلسطین با وجود هزینه‌های سنگین، پیروزی‌های بی‌سابقه‌ای برای آنان رقم خورده و موجب شده است فلسطین فراموش شده به دغدغه اول دنیا، تبدیل شود.این پیروزی چیز کمی نیست.
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در شهر رفح و به خاک و خون کشیدن ده‌ها نفر در این حمله به انتقام شکست خفت بار خود از نیروهای قسام در جبالیا بیان‌کننده عمق شکست نظامی دشمن در میدان نبرد است. در ضمن باید گفت این جنایات دشمن صهیونیستی در غزه در نتیجه حمایت آمریکا و مواضع برخی کشورهای اروپایی و دولت‌های عربی صورت گرفته است.
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
معلونه که چیزجالب وبعیدی نیست خدازشون نگزره الهی بلایی به سرشون بیاداسرائیل وامریکاکه عبرت همه ی ظالمان بشه
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
یکی هم به بورس فاسد ایران بزنید
دولت آمریکا جنایتکار از حمایت رژیم کودک کش صهیونیست جنایتکار دست نخواهد کشید
۱۹:۳۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
دولت آمریکا جنایتکار از حمایت رژیم کودک کش صهیونیست جنایتکار دست نخواهد کشید
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
76 سال است که انواع تجهیزات جنگی را امریکا
انگلیس .المان .فرانسه و مابقی در اختیار کودک کش قرار داده اید
تازه اعتراف میکنید .واقعا که
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی در حمله به مدرسه سازمان ملل، 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت سازمان های بین المللی ناتوان و عاجز بوده است.