سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی کارخانه تولید آب معدنی هدیه دولت سیزدهم به جمعیت هلال احمر

راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید آب معدنی جمعیت هلال احمر کشور در چهارمحال و بختیاری هدیه دولت سیزدهم به این جمعیت است.

مسعود مثنوی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید آب معدنی کشور در شهر جونقان شهرستان فارسان، گفت: این کارخانه در سفر هیات دولت به استان در قالب تفاهم‌نامه بین هلال احمر و استانداری در کمتر از هفت ماه احداث شد.

وی افزود: کارخانه تولید آب معدنی جمعیت هلال احمر در جونقان در زمینی به مساحت هشت هزار و ۵۰۰ متر مربع با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده و در هر ساعت ۱۰ هزار بطری آب معدنی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که نخستین آب معدنی تولیدی این کارخانه برای سفر‌های اربعین در اختیاز زائران قرار خواهد گرفت.

مثنوی اضافه کرد: برای تکمیل پایگه امداد و نجات کوهستان در ده چشمه فارسان که یک پایگاه خیرساز است، ردیف و اعتبار ملی و استانی ندارد، اما با دستور استاندار و پیگیری معاون عمرانی پارسال برای نخستین بار ردیف پروژه عمرانی برای تکمیل این طرح گرفته شد.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: ساختمان هلال احمر در جونقان که کانون فرهنگی و امدادی است و از محل منابع درآمدی استان احداث شده، ساخته شده ردیف اعتباری ملی و استانی نداشته و از محل اعتبارات و مصوبات سفر رییس جمهور به این طرح اعتبار اختصاص داده شده است که نیاز به اختصاص ردیف است.

به گفته مثنوی، برای احداث این ساختمان دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای عوارض و پروانه ساخت به شهرداری پرداخت شده که ۲ میلیارد ریال این میزان در فروردین ماه امسال پرداخت شده است.

گفتنی است؛ یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال استان به بخش کشاورزی وابسته است که از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
زاگرسیان
۲۰:۵۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
این استان بام ایران چنان ظرفیت بالایی و مخصوصا در شهرستان کوهرنگ که ده درصد آب شیرین کشور را دارد میتواند به بزرگترین تولید کننده و صادر کننده آب معدنی و آب بسته بندی در جهان تبدیل شود و ارز آوری خوبی بجای نفت برای کشورمان به ارمغان بیاورد
امیدواریم مسولان استان و کشورمان این فرصتهای طلایی را برای این شهرستان و استان دریابند
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
استان چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرستان کوهرنگ می‌تواند به قطب تولید آب معدنی اصل و واقعی در کشور و حتی آسیا و جهان تبدیل شود چرا که با کیفیت ترین آب آشامیدنی دنیا را دارد از این آب نباید برای سرد کردن شمش فولاد استفاده کرد و می‌تواند برای ایران ارزآوری خوبی داشته باشد
Bakhtiyari/pebdeni
۲۰:۵۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
البته خود شهرستان کوهرنگ بای. از چشمه های آب طبیعی اش میتواند به بزرگترین قطب فولادی کشور تبدیل شود اگر مسولان و نمایندگان استان و کشور این پتانسیل بسیار بالا را درک کنند