سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ بیکاری در استان، ۱۴ درصد بود که هم‌اکنون با بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام و فعال کردن طرح‌های راکد در دولت سیزدهم روند کاهشی یافته است.

غلامعلی حیدری در نشست وزیر امور اقتصادی و دارایی با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، اظهار داشت: به‌علت نرخ بالای بیکاری استان مهاجرت از شهر‌ها و روستا‌ها بالا بود، اما اکنون مهاجرت معکوس داریم و با سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها به سمت‌وسوی تحول اقتصادی حرکت کردیم.

وی افزود: توجه به زنجیره ارزش بادام و ماهی قزل‌آلا از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود که مورد توجه جدی قرار گرفته است.

حیدری اضافه کرد: رشد ۲۰۰ درصدی صادرات چهارمحال و بختیاری از گمرک نقش مهمی در تسریع روند توسعه‌ای استان دارد.

وی یادآور شد: انبارسازی برای انبارداری و نگهداری محصولات استان‌های دیگر در چهارمحال و بختیاری به رونق اقتصادی استان کمک می‌کند.

حیدری اظهار داشت: افزایش سهم چهارمحال و بختیاری از منابع بانکی و تسهیلاتی از مهم‌ترین خواسته‌ها و درخواست‌های مسوولان چهارمحال و بختیاری است.


بیشتر بخوانید


وی گفت: میز‌های خدمت و نشست‌های شورای اداری با هدف انجام امور مردم به‌طور جدی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

حیدری تاکید کرد: اقدامات مطلوبی در جمهوری اسلامی ایران برای چهارمحال و بختیاری انجام و منشأ تحول شده است.

وی افزود: مردم چهارمحال و بختیاری ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ با امام خمینی (ره) بیعت و در دوران دفاع‌مقدس نقش‌آفرینی و حدود دو هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردند.

حیدری تصریح کرد: مردم چهارمحال و بختیاری همواره در همه صحنه انقلاب اسلامی حضور دارند و در سفر‌های رییس‌جمهور شهید به استان استقبال بی‌نظیر داشتند و در انتخابات ۵۳ درصد مشارکت کردند.

گفتنی است؛ نشست با دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی، افتتاح یک طرح فولادی، بازدید از راه‌آهن و افتتاح یک طرح کشاورزی در ایرانچه شهرستان فرخ‌شهر از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه خاندوزی به شهرکرد است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
بهتر بگویید کاهش نرخ بیکاری در شهرکرد و بروجن چرا که سایر شهرستانهای استان هنوز هم درگیر بیکاری شدید هستند