سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث ۲ تصفیه خانه در دستور کار شهرک‌های صنعتی قزوین

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین از احداث ۲ تصفیه خانه مرکزی برای فاضلاب شهرک صنعتی خرمدشت و آراسنج با هدف حفاظت از محیط زیست خبر داد.

رضا صفاری مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: طرح‌های تصفیه خانه در راستای رعایت الزامات زیست محیطی و مدیریت فاضلاب واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی خرمدشت و آراسنج به مرحله بهره برداری می‌رسند.

وی با تاکید بر توسعه صنعتی با رویکرد حفظ محیط زیست در شهرک‌های صنعتی، افزود: حفاظت و صیانت از محیط زیست مقدم بر توسعه صنعتی و تولید بوده و نگاه ویژه به مقوله محیط زیست و رویکرد حفاظت از آن در حوزه آب، خاک و هوا در اولویت شرکت شهرک‌های صنعتی است.

صفاری ادامه داد: مشکلات محیط زیستی همواره یکی از مهمترین چالش‌های امروز حوزه صنعت است که در این راستا واحد‌های صنعتی دارای آلایندگی زیست محیطی اعم از آب، خاک و هوا به هیچ عنوان قابلیت استقرار در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی را نخواهند داشت.

وی با اشاره به ضرورت پیشگامی شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار گفت: شهرک‌های صنعتی در ساماندهی صنایع پیشرو و تاثیر گذار با هدف ارتقا فرهنگ حفظ و صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار در کشور طلایه دار و پیشگام است.

رییس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در ادامه با اشاره به اقدامات این شرکت در حوزه مسایل محیط زیستی گفت: در راستای حفاظت از محیط زیست در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، علاوه بر کنترل، پایش و نظارت مستمر مسایل زیست محیطی، موضوعاتی مانند مدیریت و دفع پسماند، تلطیف، ایجاد و توسعه فضای سبز، تامین آب، احداث تصفیه خانه‌های مرکزی فاضلاب، ایجاد شبکه آبیاری قطره ای، بازچرخانی و استفاده از پساب خروجی تصفیه خانه ها، پایش و ممیزی مستمر واحد‌های صنعتی مستعد آلایندگی‌های زیست محیطی نیز به صورت مستمر انجام می‌شود.

صفاری افزود: برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی مرتبط با مسایل محیط زیستی برای مدیران و پرسنل واحد‌های تولیدی و صنعتی در راستای آشنایی با مسایل زیست محیطی نیز از اقدامات اساسی این شرکت است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.