سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید ۷۰۰ دانش آموز از دستاورد‌های سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه

رییس موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان جهاد دانشگاهی با اداره کل آموزش و پرورش استان، گفت : یکی از بخش‌های این تفاهم‌نامه بازدید دانش‌آموزان از بخش‌های مختلف سازمان جهاد دانشگاهی با هدف آشنایی آنها با فعالیت‌های اشتغالزایی و کارآفرینی این سازمان است.

شاهرضایی رییس موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت : سازمان جهاددانشگاهی فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای در حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی دارد و مهمترین محور فعالیت‌های آن حمایت از صاحبان ایده و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان است و قطعا بازدید و آشنایی نزدیک دانش‌آموزان با این فعالیت‌ها می‌تواند ضمن امیدآفرینی برای نسل آینده، به ایجاد آمادگی آنها برای ورود به بازار کار و اشتغال کمک کند.

شاهرضایی در تشریح برنامه بازدید دانش آموزان، گفت: در مرحله اول این بازدید، دانش‌آموزان با حضور در موسسه آموزش عالی سازمان جهاد دانشگاهی با فعالیت‌های این موسسه در حوزه اشتغال و کارآفرینی آشنا شده و مفاهیمی مانند ایده‌پردازی و ایده‌پروری را در قالب بازی و مسابقه فرا می‌گیرند.

وی افزود: پس از این برنامه، بازدید از برج فناوری در دستور کار قرار دارد و دانش‌آموزان در این مرکز از نزدیک با فعالیت‌های واحد‌های فناور و دانش بنیان آشنا می‌شوند. دانش‌آموزان در این مجموعه با شرایط راهیابی به پارک علم و فناوری در قالب استارتاپ‌های دانش‌آموزی هم آشنا می‌شوند.

وی تاکید کرد: قطعا قرارگیری دانش‌آموزان در محیط‌های علمی مانند سازمان جهاددانشگاهی و زیرمجموعه‌های آن و آشنایی نزدیک با فعالیت‌های علمی و فناورانه‌ای که در استانِ آنها در حال انجام است، روحیه امید و نشاط را در آنها زنده کرده و آنها را به آینده امیدوارتر می‌کند.

شاهرضایی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب ایمان، علم و امید را سه رکن اصلی برای تربیت جوانان و نوجوانان می‌داند و ما هم در تلاشیم در این بازدید‌ها این روحیه علمی و این امید و خودباوری را در دانش‌آموزان تقویت کنیم.

به گفته رییس موسسه آموزش عالی استان کرمانشاه تاکنون دانش آموزان ۱۴ مدرسه استان در مقطع متوسطه دوم از سازمان جهاد دانشگاهی و زیرمجموعه‌های آن بازدید کرده‌اند.

وی افزود: بطور میانگین از هر مدرسه بر اساس برخی شاخص‌های از پیش تعیین شده، ۵۰ دانش آموز در این بازدید‌ها حضور داشته‌اند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.