سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار علوم پزشکی لارستان درخصوص تب دنگی با شناسایی ۱۴ مورد از این بیماری

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: با شناسایی ۱۴ مورد از بیماری تب دنگی در مجموعه این دانشکده، فعالیت‌های بازدارنده در منطقه شروع شده است.

حسن فزونی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ مورد از جمعیت تحت پوشش علوم پزشکی لارستان به بیماری تب دنگی مبتلا شده اند و هیچ کدام بر اثر انتقال محلی نبوده است، اظهار کرد: از این ۱۴ مورد، ۳ نفر بستری و ۱۰ نفر تحت مراقبت سرپایی در منزل هستند و حال عمومی همه آن‌ها خوب است.

او گفت: یک نفر از ۱۴ مبتلا به ویروس تب دنگی فوت شده که ابتلا، تشخیص و فوت در خارج از کشور بوده است و فقط در زادگاه خود خاکسپاری شده است.

 فزونی تصریح کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته تاکنون مدرکی دال بر وجود پشه ناقل در منطقه وجود ندارد، به همین جهت باید همه مکان‌های مناسب برای سکونت و استقرار پشه را از بین ببریم که در این زمینه جلساتی برگزار شده و آموزش‌های لازم توسط همکاران داده شده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان افزود: در صورت وجود پشه ناقل در منطقه، باید در سریع‌ترین زمان ممکن این موضوع تشخیص داده شود، به همین جهت همکاران ما در مکان‌های احتمالی حضور یافته و با تله گذاری و انجام آزمایشات بر روی نمونه‌ها در آزمایشگاه حشره شناسی معاونت بهداشت، منطقه را مرتبا پایش می‌کنند.

 فزونی از مردم درخواست کرد: از رهاسازی فاضلاب منازل در معابر عمومی خودداری کنند تا مکانی مناسب برای رشد و استقرار پشه به وجود نیاید که در این صورت انتقال محلی با سرعت بالایی اتفاق می‌افتد.

 او به مسافرانی که از خارج بر می‌گردند، توصیه کرد: در صورت بروز علائم، حتما به پزشک مراجعه کنند.

او تاکید کرد به هیچ وجه حتی اگر بدون علامت هستند مسافرت به مناطقی که پشه آئدس اجیپتی وجود دارد مانند استان هرمزگان، گیلان، شهرستان عسلویه و چابهار نداشته باشند، چون ممکن است ناقل بدون علامت باشند و با حضور در آن مناطق باعث انتقال گسترده بیماری شوند.

تب دِنگی (Dengue fever) یک بیماری ویروسی است که به آن تب دنگ، تب دانگ و تب استخوان‌شکن هم گفته‌اند. این بیماری از طریق پشه‌ای به نام پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود.

این پشه که به ببر آسیایی مشهور شده است در مناطق استوایی جهان به‌ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد.

برچسب ها: تب دنگی ، پشه آئدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.