سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنگ حقوقی منچسترسیتی با قوانین لیگ برتر انگلیس

باشگاه منچسترسیتی برای مقابله با قوانین لیگ برتر انگلیس، جنگ حقوقی بی‌سابقه‌ای را آغاز کرده است.

به گزارش روزنامه تایمز انگلیس باشگاه منچسترسیتی برای مقابله با قوانین لیگ برتر انگلیس، جنگ حقوقی بی‌سابقه‌ای را آغاز کرده است. مطابق قوانینی که پس از تصاحب نیوکاسل توسط محمد بن سلمان تعریف شدند، تیم‌ها بدون اجازه سران فوتبال انگلیس نمی‌توانند با سایر شرکت‌های مالکان خود قرارداد همکاری و اسپانسرینگ به امضا برسانند.

منچسترسیتی با این قانون مخالف است و طی یک سند حقوقی ۱۶۵ صفحه‌ای استدلال می‌کند که قربانی «تبعیض» شده است. در اتحاد باور دارند این قوانین با هدف «خفه کردن» موفقیت‌های باشگاه به وجود آمده‌اند. نتیجه این مناقشه می‌تواند به طور چشمگیری فضای فوتبال انگلیس را تغییر دهد و همچنین تاثیر قابل توجهی بر جلسه رسیدگی به ۱۱۵ اتهام تخلف مالی منچسترسیتی داشته باشد. در جلسه هفته آینده سیتی تلاش خواهد کرد تا قوانین «معاملات اشخاص وابسته» (APT) لیگ برتر را که ادعا می‌کند غیرقانونی است، لغو کند و از سران فوتبال انگلیس غرامت دریافت نماید. 

اقدام حقوقی منچسترسیتی به یک جنگ داخلی تشبیه شده است. ۱۰ تا ۱۲ تیم برای دفاع از لیگ برتر حاضر هستند با مدارک و شواهد کامل در دادگاه حاضر شوند. رقبای منچسترسیتی نگران هستند این باشگاه با استفاده از پرونده جدید، ۱۱۵ اتهام تخلف مالی را دور بزند. اگر سیتیزن‌ها در دادگاه پرونده APT به پیروزی برسند، می‌توانند اقدامات شیخ منصور در حد فاصل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ را توجیه کنند. دادگاه بررسی پرونده APT روز دهم ژوئن آغاز می‌شود. اگر این قوانین ناعادلانه تشخیص داده شوند، منچسترسیتی ضمن دستیابی به سود هنگفت از همکاری با شرکت‌های گروه سیتی فوتبال، موضع قدرتمندی در پرونده تخلف مالی خواهد داشت. انتظار می‌رود پرونده دوم این باشگاه در نوامبر بررسی و پس از ۶ هفته هفته نتیجه آن مشخص شود.

مطابق استدلال منچسترسیتی، اجرای قوانین به رای حداقل ۱۴ تیم احتیاج دارد. سران لیگ برتر بدون انجام این موضوع، کنترل امور اجرایی را به دست «قدرت اکثریت» سپرده‌اند. مدیران منچسترسیتی باور دارند علیه «تیم‌هایی با مالکان عرب» تبعیض صورت گرفته است. به عنوان مثال، مطابق قوانین لیگ برتر، قرارداد همکاری منچسترسیتی با هواپیمایی اتحاد باید توسط گروهی ویژه ارزیابی شود. در حالی که یک تیم به حمایت از منچسترسیتی پرداخته است، مطابق یافته‌های تایمز بیش از نیمی از تیم‌های لیگ برتر علیه این باشگاه شهادت خواهند داد.

سیتی مطمئنا در نبرد حقوقی خود از هیچ هزینه‌ای دریغ نکرده است. آنها سه وکیل برجسته به نام‌های لرد پانیک به همراه پل هریس و راب ویلیامز را به خدمت گرفته‌اند. دیوید گرگوری، وکیل ارشد دیگری که در زمینه حقوق رقابت و مقررات تخصص دارد، نیز در تیم سیتی حضور دارد. در صورت موفقیت این تیم حقوقی، باشگاه انگلیسی می‌تواند ده‌ها میلیون پوند غرامت دریافت کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.