سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موفقیت متخصصان داخلی در نصب رادار رصد پروازی

به همت متخصصان داخلی، رادار تنگ ریز با هدف رفع خلع نظارتی هوانوردی در شهرستان فیروزآباد نصب و راه اندازی شد.

فخرالدین کشاورز مدیر کل فرودگاه‌های فارس اظهار کرد: مهندسان شرکت هوانوردی و شرکت فرودگاه‌های استان با همکاری یک شرکت دانش بنیان، سامانه راداری هواپیما‌ها را در ارتفاعات شهرستان فیروزآباد طراحی، نصب و راه اندازی کردند، راداری که پیش از این آماده سازی و نصب آن در اختیار کشور فرانسه بود.  

او با بیان اینکه بخش‌های زیادی از این رادار به همت متخصصان داخلی طراحی شده است، گفت: ساخت دکل و ریدام، سایر بخش‌های سامانه از جمله آنتن، گرداننده‌های آنتن، خطوط انتقال موج آنتن، رک‌های کنترل الکترونیک، تنظیمات پخش آنتن و کالیبراسیون نهایی توسط متخصصان الکترونیک هواپیمایی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و اداره کل فرودگاه‌های استان فارس نصب شده است.

کشاورز بیان کرد: این رادار در ارتفاع بیش از ۳ هزار متری از سطح دریا در کوه‌های اطراف روستای تنگ ریز شهرستان فیروزآباد نصب شد.

او اضافه کرد: با نصب آن خلع پروازی در جنوب و جنوب غربی کشور به طور کامل برطرف می‌شود و این رادار تا ۴۶۰ کیلومتر اطراف خود را پوشش و ظریب امنیت هوانوردی را افزایش می‌دهد.

مدیر کل فرودگاه‌های فارس گفت: فلای چک یا تست‌های پروازی انجام شده و این رادار پرواز‌های بخشی از کشور‌های حوزه خلیج فارس را هم پوشش می‌دهد.  

برچسب ها: رادار ، هوانوردی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.