سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

كلاهبرداري ميلياردي 4 تبهكار با خودكار جادويي در چند استان كشور

اعضاي باند چهار نفره اي كه با استفاده از يك خودكار داراي جوهر محو شونده بالغ بر 10 ميليارد ريال از حساب قربانيان خود به طور غير قانوني برداشت كرده بودند با تلاش تيم كارآگاهان پليس آگاهي استان اصفهان شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران؛ رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: در پي شكايت چند نفر به پليس آگاهي مبني بر كلاهبرداري و برداشت غير قانوني از حساب آنان موضوع به صورت ويژه در دستور كار اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري اين پليس قرار گرفت.   

سرهنگ حسین حسین زاده افزود: در تحقيقات صورت گرفته مشخص شد مالباختگان از طريق آگهي تبليغاتي در جرايد با يك شركت كه ادعاي اخذ وام با مبالغ بالا از شبکه بانكي كشور را داشته آشنا مي شوند، مسئولين اين شركت نيز پس از بررسي مدارك مراجعان و نيز دادن وعده هاي واهي به آنان با در اختيار قرار دادن يك خودكاري كه داراي جوهر محو شونده بوده از آنان درخواست صدور يك فقره چك به عنوان پشتوانه دريافت وام مي كنند.  

 اما پس از مدتي نا گهان شركت تعطيل و متصديان آن نيز متواري مي شوند و سپس با استفاده از همان چك ها از حساب مشتريان خود بدون اينكه مطلع باشند به طور غير قانوني مبالغي را برداشت مي كردند.  

 اين مقام مسئول عنوان داشت: با كسب اين اطلاعات كارآگاهان زبده پليس آگاهي به جمع آوري شواهد و مدارك موجود پرداختند و سرانجام توانستند هر چهار متهم را شناسايي و در چند عمليات گسترده و همزمان آنان را دستگير و به پليس آگاهي استان منتقل كنند.  

 رييس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اينكه متهمان به كلاهبردراي از مردم در استان هاي مختلف كشور از جمله اصفهان، تهران، فارص و چهار محال و بختياري اقرار كرده اند گفت: متهمان پس از هر بار ثبت شركت و جمع آوري چك ها محل خود را تغيير و به استاني ديگر نقل مكان مي كردند و با تبليغات وسيع در جرايد به فعاليت هاي مجرمانه خود ادامه مي دادند.  

 وي به كشف 50 فقره شماره حساب متعلق به متهمان با عناوين جعلي خبر داد و بيان داشت: تا كنون 70 نفر از مالباختگان متهمان را شناسایی کرده اند و بيش از سه ميليارد ريال از وجوه كلاهبرداري شده نيز از آنان بدست آمده است.   

سرهنگ حسين زاده در پايان از تمامي شهروندان در اقصي نقاط كشور كه به اين شيوه از آنها كلاهبرداري شده خواست تا براي كسب اطلاعات بيشتر به پليس آگاهي اصفهان مراجعه و يا با تلفن 2184332 تماس حاصل كنند.  

 اين مقام انتظامي در پايان در اين خصوص به مردم هشدار داد و گفت: مردم هرگز نبايد براي صدور چك از قلم افراد ديگر استفاده كنند و چك خود را دراختيار افراد ناشناس قرار ندهند و حتماً به ساير نكات امنيتي در خصوص صدور چك توجه كنند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.