سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۳۷ درصدی تصادفات درون‌شهری در کردستان

رییس پلیس راهور کردستان از کاهش ۳۷ درصدی تصادفات درون شهری در استان طی دو ماه اول امسال خبر داد.

همتی‌زاده اظهار کرد: از مجموع تصادفات درون‌شهری ۷۹ درصد خودرو‌های سواری، ۸ درصد موتورسیکلت سواران و مابقی سایر وسایل نقلیه بودند.

رییس پلیس راهور کردستان گفت: عدم توجه به جلو با ۴۵ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۲۹ درصد، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و سایر دلایل را با ۱۴ درصد از مهمترین دلایل تصادفات رانندگی در سطح استان بوده است.

به گفته وی، عدم توجه به جلو به دلیل استفاده از تلفن همراه و حواس پرتی در حین رانندگی با ۴۵ درصد بیشترین فراوانی را در تصادفات درون شهری به خود اختصاص داده است.

همتی زاده اضافه کرد: این عامل (عدم توجه به جلو به دلیل استفاده از تلفن همراه و حواس پرتی در حین رانندگی به سایر دلایل) با ۷۸ در صد آمار بیشتر در بلوار‌ها و کمربندی‌های استان اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی توسط سرنشینان خودرو‌ها و راکبین موتورسیکلت‌ها از دیگر عوامل اصلی در آمار تصادفات فوتی و مصدمان سوانح رانندگی درون شهری در سطح استان است.

همتی زاده عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد رانندگان خودرو‌ها از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند که لازم است سرنشینان نیز به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی، خط قرمز پلیس راهور را رانندگان پرخطر دانست و گفت: خودروی رانندگانی که دو تخلف حادثه ساز همزمان داشته باشند، توقیف خواهد شد تا ضمن حفظ جان راننده و سرنشینان آن به دیگر رانندگان نیز صدمه‌ای وارد نشود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.