سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی از ظرفیت شرکت‌های صادرکننده گوشت سفید در چهارمحال و بختیاری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از ظرفیت شرکت‌های صادرکننده گوشت سفید در استان استفاده می‌شود.

محمدکاظم منزوی اظهار داشت: با توجه به جوجه‌ریزی انجام شده هم اکنون این محصول مازاد بر نیاز بازار وجود دارد و مقرر شد از ظرفیت شرکت‌های صادرکننده مرغ استفاده شود.

وی افزود: مقرر شد گوشت قرمز همانند گوشت مرغ در سامانه رهتاب به فروش برسد.

منزوی با اشاره به فعال شدن سامانه رهتاب، اضافه کرد: بر این اساس فروشندگان مقدار و نوع گوشت خود را در این سامانه یک روز قبل ثبت می‌کنند و روز بعد نیز سفارش خود را تحویل می‌گیرند.

وی گفت: بر اساس تصمیم کارگروه اقدام مشترک باید همه شهرستان‌ها از ظرفیت تعزیرات حکومتی برای بازرسی بیشتر از بازار استفاده کنند.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکل تامین سوخت ادوات کشاورزی، گفت: با توجه به ضرورت و آغاز فصل کاشت و برداشت محصولات کشاورزی، مشکل تامین سوخت ادوات کشاورزی در استان باید برطرف شود.

وی افزود: این استان به دلیل شرایط پستی و بلندی، کوهستانی بودن و شیب زمین مصرف سوخت ادوات کشاورزی در آن بالا است.

حیدری اضافه کرد: مسئولان برای تامین سوخت ادوات کشاورزی در استان تدبیر کنند تا کشاورزان با کمترین مشکل در خصوص برداشت محصول خود مواجه شوند.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به حساسیت و ضرورت مراقبت از بازار گفت: امروز در این شرایط حساس برای جبران و هدیه به روح شهدای خدمت باید چله خدمت تشکیل شود.

حیدری یادآور شد: بهبود وضعیت بازار یکی از مصادیق چله خدمت است.

وی با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها برای کنترل بازار گفت: هرچند در زمان حاضر بازار از ثبات خوبی برخوردار است، اما باید همچنان مراقبت وجود داشته باشد تا برخی از افراد سودجو، امکان احتکار کالا‌های مورد نیاز مردم را نداشته باشند.

حیدری همچنین بر راه‌اندازی بازار‌های روز، بازارچه‌ها و برپایی نمایشگاه‌ها برای ارائه تولیدات و محصولات خانگی و فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای با هدف تحکیم ثبات و آرامش در بازار تاکید کرد.

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در خصوص کاهش سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی گفت: سال گذشته ۳۲ میلیون سوخت برای ماشین آلات کشاورزی این استان اختصاص یافت، اما امسال تاکنون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۲۷ میلیون لیتر به استان تخصیص داده است.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی استان برای سالجاری ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

برزگر اضافه کرد: آمار‌ها بیانگر کاهش هشت میلیون لیتری سوخت در چهارمحال و بختیاری است که با پیگیری انجام شده سه میلیون لیتر از این کسری تامین و انتظار می‌رود  و بقیه  این کسری نیز تامین شود.

برزگر ادامه داد: ۱۱ هزار دستگاه تراکتور و بیش از ۱۰۰ دستگاه کمباین برای برداشت غلات وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.