سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازتاب بیانات رهبر ایران در سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی در رسانه‌های عربی

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سی‌وپنجمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) در رسانه‌های عربی و منطقه بصورت گسترده بازتاب یافت.

رسانه‌های عربی و منطقه در بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب بر موضوع فلسطین و تاثیر عملیات «طوفان الاقصی» بر معادلات منطقه و جهان تمرکز کردند؛ این رسانه‌ها سعی کردند این بخش از سخنان رهبری را برجسته کنند.

خبرگزاری قدس پرس نوشت: آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران امروز در مرقد آیت الله خمینی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران گفت که منطقه به حمله حماس در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) علیه [رژیم]اسرائیل نیاز داشت و عملیات طوفان الاقصی در لحظه مناسبی برای منطقه رخ داد.

شبکه تلویزیونی الجزایر نیز در بازتاب سخنان امروز رهبر معظم انقلاب به نقل از معظم له افزود: عملیات طوفان الاقصی ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی وارد کرد که این رژیم توانایی رهایی از آن را ندارد. عملیات طوفان الاقصی همه تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و سیطره این رژیم بر منطقه را خنثی کرد.

همچنین شبکه المنار لبنان گزارش داد که امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران در مراسم بزگداشت امام خمینی (ره) در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی با بیان اینکه «مساله فلسطین برای ما موضوع اول در جهان است»، افزودند: امام خمینی (ره) در هر آنچه به مساله فلسطین اختصاص داشت تفاهم صلح با رژیم اشغالگر اسرائیل را رد کردند.بر همه واجب است که امید خود را به توافق آتش‌بس در غزه گره نزنند.

المیادین دیگر شبکه تلویزیونی لبنان نیز با بازتاب بیانات رهبر معظم انقلاب به نقل از معظم له افزود: عملیات طوفان الاقصی یک نیاز مبرم برای مردم منطقه بود و ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی وارد کرد که نمی‌تواند از آن رهایی یابد.

این شبکه لبنانی ادامه داد: آیت الله خامنه‌ای در مراسم بزرگداشت آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی به تاثیرات عملیات طوفان الاقصی بر منطقه اشاره کرد و گفت که عملیات طوفان الاقصی همه کارت‌ها را به هم ریخت و در برهه حساسی انجام شد که دشمن به دنبال اجرای طرح سیطره بر منطقه بود.

اسکای نیوز عربی نیز از قول ایشان این تیتر را انتخاب کرد: آیت الله خامنه‌ای: عملیات طوفان الاقصی تلاش‌ها برای عادی سازی را خنثی را کرده است.

خبرگزاری ملی لبنان هم نوشت: آیت الله خامنه‌ای در سخنان امروز خود به مناسبت بزرگداشت آیت الله خمینی در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی افزود که ارتش رژیم اسرائیل مقابل گروه‌های مقاومت فلسطینی مثل حماس و حزب الله شکست خورد و نه ارتش‌های مجهز به سلاح‌های پیشرفته.

شبکه المسیره یمن نیز گزارش داد که آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی با تمجید از عملیات طوفان الاقصی، این عملیات را نیاز مردم منطقه دانست و گفت که عملیات طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی را در مسیری قرار داده است که به نابودی این رژیم منتهی می‌شود.

شبکه خبری النشره لبنان تیتر اصلی خود را به سخنان رهبر انقلاب درباره طوفان الاقصی اختصاص داد و از قول ایشان نوشت: عملیات طوفان الاقصی برای منطقه ضروری بود و تلاش‌ها برای عادی سازی را به شکست کشاند.

وب سایت یمنی سبا نت نیز به سخنان رهبر انقلاب درباره عملیات طوفان الاقصی و تاثیر آن بر معادلات منطقه و به زانو درآوردن رژیم صهیونیستی پرداخت.

بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مساله فلسطین و عملیات طوفان الاقصی در سایر شبکه‌ها و پایگاه‌های خبری منطقه و جهان از جمله شبکه‌های الجزیره قطر، روسیه الیوم و پایگاه‌های خبری میدلب ایست نیوز و السبیل اردن بازتاب داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.