سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله رئیسی شهید راه تحقق آرمان های دولت جمهوری اسلامی

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: آیت الله رئیسی شهید راه تحقق آرمان های دولت جمهوری اسلامی ایران شد.

احمد عبودتیان در نشست خانوادگی هم‌عهدی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و یادبود شهدای خدمت در چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: تبیین از نکات مورد تاکید خادم الرضا (ع) بود و در آخر نیز با شهادت خود به صورت مستقیم وارد میدان خدمت رسانی به مردم شد.

وی با بیان اینکه نباید در این شرایط گوش‌های ما سنگین باشد و باید پیام شهدا را دریافت کنیم، افزود: تا روز قبل از شهادت آیت الله رئیسی چقدر ایشان را نقد می‌کردند، تصمیمات او و چارچوب پدری ایشان را در چارچوب اداره حاکمیت متوجه نمی‌شدیم.

عبودتیان در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به دعوت آیت الله رئیسی از رقبای خود پس از پایان انتخابات رئیس جمهوری، اضافه کرد: مهمترین هنر رییس جمهور شهید این بود که با همه گروه‌ها ارتباط داشت.

وی با اشاره به استقبال میلیونی مردم در آیین تشییع شهدای خدمت، یادآور شد: یکی از برکت‌های شهادت آیت‌الله رئیسی این بود که نگاه ما به جامعه ایرانی باید دقیق باشد.

عبودتیان با تاکید براینکه حقیقت و باطن جامعه ایران همان چیزی است که در آیین تشییع شهدای خدمت به نمایش گذاشته شد نه آن چیزی که ترسیم می‌شود، اظهار داشت: حضور میلیونی ملت ایران در تهران، مشهد، تبریز، بیرجند و قم زبانزد شد.

وی گفت: همه آنچه از شهادت آیت‌الله بهشتی گفته می‌شد با شهادت آیت الله رئیسی برای نسلی که آن روز‌ها را درک نکرده بودند تداعی شد.

عبودتیان بیان داشت: همه دیدیم که رهبر معظم انقلاب چگونه با صحبت خود دل‌ها را آرام کردند و یک بار دیگر عظمت منطق و قانون اساسی جمهوری اسلامی، با انتخاب معاون اول رییس جمهور به عنوان سرپرست ریاست جمهوری برای اداره امور کشور را به دنیا نشان دادند.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه شهادت آیت الله رئیسی باطل السحری بر ادعای مطرح شده درباره انزوای سیاسی جمهوری اسلامی بود، اظهار داشت: بسیاری از افراد معتقد بودند کشور و جمهوری اسلامی در انزوای بین المللی قرار دارند، اما دیدیم که همزمان با تشییع پیکر رییس‌جمهور شهید، مقامات ارشد بیش از ۶۸ کشور جهان آمدند و به حضور رهبر معظم انقلاب رفتند.

عبودتیان افزود: بیان مشترک برخی از مقامات کشور‌ها این بود که آیت الله رئیسی فراتر از روابط دیپلماتیک با آنها، روابط انسانی برقرار می‌کرد.

به بیان وی، آیت الله رئیسی یک الگوی دینی از سلاله پیغمبر بود به همین دلیل بود که چند کشور دنیا همزمان با شهادت ایشان، عزای عمومی اعلام کردند و مجامع بین‌المللی نیز با الگو‌های خاص خود به مقام شامخ وی ادای احترام کردند.

عبودتیان تاکید کرد: این ادای احترام مجامع بین‌المللی بیانگر قدرت و صلابت انقلاب اسلامی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، شهید آیت الله رئیسی بعد از شهادت خود بیشتر به این نظام خدمت کرد.

عبودتیان اضافه کرد: آیت الله رئیسی شهید راه تحقق دولت اسلامی (همان آرزوی همیشگی) شد.

وی گفت: تحقق مردم سالاری دینی و نگاه ایشان به انسان به عنوان خلیفه الله، یکی از تاکیدات شهید جمهور بود.

به گفته عبودتیان، در دوره‌ای که غرب انسانیت را پاک می‌کند رییس جمهور ایران اسلامی در هر سفر استانی مهمترین تاکید ایشان رسیدگی به درخواست‌های مردمی بود، چون یک انسان را پشت هر درخواست می‌دید.

وی یادآور شد: رییس جمهور شهید رای، حرف کارشناسی و نخبگی مردم را می‌شنید و به رخ مسوولان می‌کشاند و به تعبیری ایشان نماینده مردم در هیات دولت بود.

عبودتیان بیان داشت: آیت الله رئیسی رفتار هیجانی نداشت بلکه مومن به خدا بود و مردم را قبول داشت و برای مردم فریاد می‌زد، چون می‌دانست که حرف و سخن امام نیز همواره احترام به مردم بود.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی تلفیقی از شهیدان رجایی و بهشتی بود، یادآور شد: هرچه انقلاب به قله نزدیک‌تر می‌شود انسان‌های آن بزرگ‌تر می‌شود به همین دلیل دوره رهبری رهبرمعظم انقلاب از دوران بنیانگذار انقلاب اسلامی سخت‌تر است.

عبودتیان با اشاره به نگاه اجتهادی شهید آیت الله رئیسی گفت: الگوی حکمرانی دینی الگوی درستی است و کسی که بنیه دینی نداشته باشد نمی‌تواند حکمرانی کند.

وی با تاکید براینکه شهید آیت الله رئیسی امر رهبر معظم انقلاب را برتر می‌دانست، اضافه کرد: خادم الرضا (ع) آن‌جایی که تشخیص می‌داد عمل می‌کرد و آنجایی که تشخیص نداشت ملاک ایشان اسلام بود.

دستیار رییس‌جمهور در امر مردمی‌سازی با اشاره به اهمیت هیات‌های اندیشه ورز با حضور نخبگان، جوانان، دانشگاهیان، افراد خبره و صاحب تجربه در بخش‌های مختلف از جمله بازاریان گفت: تشکیل این هیات‌ها همواره از نکات مهم و مورد تاکید آیت الله رئیسی به استانداران بود.

وی در خصوص دوره مدیریتی ۲ سال و ۹ ماه آیت الله رئیسی افزود: حجم فعالیت‌های انجام شده در این دولت بسیار قابل توجه است.

عبودتیان ساخت شمار قابل توجه کلاس‌های درس، افزایش ۲۵ هزار تخت بیمارستانی، کلید خوردن ۹ بیمارستان، فعالیت دوباره واحد‌های راکد و رفع بدهی‌های خارجی از جمله دستاورد‌های دولت سیزدهم بود.

وی در خصوص رشد اقتصادی کشور در این بازه زمانی یادآور شد: طی یک دهه رشد اقتصادی کشور به یک درصد نرسید، اما در کمتر از سه سال رشد اقتصادی ایران با انضمام نفت ۵.۶ و بدون نفت به حدود چهار دهم رسید.

دستیار رییس جمهور گفت: برکت‌های مادی به دست آمده در این مدت زمانی محدود نشات گرفته از برکات معنوی آیت الله رئیسی بود.

وی اضافه کرد: در مقابل ابراز احساسات مردم، ایشان دولت را سرباز می‌دانست و مهمترین مساله ایشان تشکیل دولت اسلامی بود.

عبودتیان کاروان شهیدان خدمت را نماینده یک جریان در حاکمیت معرفی کرد و گفت: هر یک از این شهدا نماینده بخشی از جامعه و باطل السحری تبلیغاتی بودند که می‌گفتند مسوول خوب در جمهوری اسلامی نیست.

گفتنی است؛ بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردی‌بهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه رییس‌جمهور و همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.