سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی علت مرگ یک قلاده خرس قهوه‌ای در پیرانشهر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر گفت: بررسی علت مرگ یک قلاده خرس قهوه‌ای در مناطق کوهستانی این شهرستان آغاز شده است.

طا‌ها ایزان رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر گفت: لاشه این قلاده خرس قهوه‌ای توسط گردشگران در میان برف‌های مناطق کوهستانی این شهرستان پیدا شده بود و گردشگران فیلم آن را در فضای مجازی منتشر کرده بودند.

وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت این شهرستان با توجه به تصاویر منتشر شده در حال بررسی مکان دقیق آن و علت تلف شدن این قلاده خرس قهوه‌ای هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر گفت: بررسی اولیه این فیلم نشان می‌دهد که این قلاده خرس بر اثر عوامل طبیعی و ریزش بهمن زمستانی در این منطقه کوهستانی مدفون شده است.

وی از گردشگران و مسافران مناطق کوهستانی این شهرستان خواست، با توجه به اینکه این منطقه یکی از زیستگاه‌های مهم خرس قهوه‌ای در ایران است، در صورت مشاهده این حیوان از نزدیک شدن به وی و ایجاد ترس و وحشت خودداری کنند.

وی یادآور شد: خرس قهوه‌ای مانند سایر گونه‌های جانواران تا زمانی که مورد آزار و اذیت قرار نگیرد، هیچ خطری برای انسان ندارد و در صورت نزدیکی به انسان سعی می‌کند با فرار کردن خود را از دید مخفی سازد.

خرس قهوەای با نام علمی Ursus arctos بە دلیل آسیب‌های جدی زیستگاه و کاهش دامنە قلمروی جزو گونە‌های در حال انقراض است کە برای حفظ حیات این گونە نیاز بە حمایت‌های همە جانبە دارد.

این گونە اگر چە در راستە گوشتخواران جای دارد و گوشت برایش ارجعیت غذایی دارد ولی گونەای همە چیزخوار به شمار می‌رود کە از گیاهان، برگ درختان، لارو حشرات و عسل نیز تغذیە می‌کند.

ارتفاعات مرزی پیرانشهر و کوهستان قندیل در این شهرستان یکی از زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای و کل و بز در غرب ایران به شمار می‌رود.

پیرانشهر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.