سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیست و سومین سالگرد شهادت آیت الله احسانبخش

مراسم بیست و سومین سالگرد شهادت آیت الله صادق احسانبخش، نماینده فقید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه اسبق رشت امروز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی، از اساتید حوزه و دانشگاه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله احسانبخش که امروز (یکشنبه ۱۳ خرداد ماه) در مصلای امام خمینی (ره) رشت برگزار شد، گفت: خدمات ارزنده و آثار زندگی و فعالیت‌های مردمی این شهید والامقام پس از سال‌ها از آسمانی شدن ایشان هنوز در خاطر مردم ماندگار است.

او با بیان اینکه این روحانی مبارز ارادت قوی و زیادی به امام خمینی رحمت الله علیه داشت، افزود: آیت الله احسانبخش در راه آرمان‌های انقلاب خستگی ناپذیر بود و تقارن شهادتش با رحلت امام (ره) نیز نشان از ارادت و قرابت قلبی ایشان به حضرت امام داشت. 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آیت الله احسانبخش همواره مورد تأیید امام خمینی (ره) بود، تصریح کرد: ولایت پذیری، مردمداری و خستگی ناپذیری در راه خدمت به اسلام و انقلاب از مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی این عالم ربانی بود که همچنان در اذهان مردم باقی است.

به گفته حجت الاسلام مدنی، امام خمینی (ره) مکتبی را بنیان نهاد که علمای مبارزو بزرگی، چون ایت الله احسانبخش درآن نقش اثرگذار داشته و در طول عمر با برکت خود از جبهه اسلام مرزبانی کرد.

در مراسم بیست و سومین سالگرد شهادت آیت الله حاج صادق احسانبخش، نماینده فقید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه اسبق رشت، ایام رحلت امام (ره) بنیانگذار معمار کبیر انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهدای راه خدمت شهید جمهور و همراهانش همچنین آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان، جمعی از مسئولان استانی، علما و روحانیون، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی (ره) رشت حضور داشتند.

آیت الله احسانبخش، نماینده فقید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت پس از تحمل سال‌ها جراحت‌های ناشی از ترور توسط منافقان کوردل در ۱۴ خرداد ۱۳۸۰ دعوت حق را لبیک گفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.