سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قدیری ابیانه وارد ستاد انتخابات شد

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در ایتالیا و استرالیا در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در ایتالیا و استرالیا دقایقی پیش در چهارمین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابت کشور شد و برای حضور در انتخابات  ثبت‌نام کرد.

قدیری ابیانه در جمع خبرنگاران و ژچس از اتمام ثبت نام خود اظهار کرد:​معتقدم اقتصاد ایران مانند قطاری است که از ریل خارج شده و باید به ریل اصلی بازگردد. مشکلات بسیاری داریم و تا زمانی که نرخ‌های یارانه‌ای داریم، این عرصه محل ارتزاق مافیا، فساد، رانت، اختلاس و رشوه است لذا باید قیمت‌ها را واقعی کنیم.  

وی ادامه داد:​باید از باندبازی دست کشید، کسی که می‌خواهد در رأس دولت قرار بگیرد باید صورت مساله را بشناسد و راهکار‌ها را بداند.  

وی افزود:در بسیاری از موارد ممکن است که رئیس دولت و دولت ناچار شود تصمیمی را به نفع مردم بگیرد، اما محبوبیت خود را از دست بدهد و ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که محبوبیت خود را به حل مشکلات ترجیح ندهد.  

ابیانه تاکید کرد:​انتصابات نباید حزبی و جناحی باشد. باید شفافیت را در کشور دایر کنیم از جمله شفافیت درباره حقوق، باید حقوق همه برای مردم مشخص شود چرا که مردم صاحب اموال هستند. منتها حقوق نظامیان و امنیتی‌ها استثناء است.  

وی در انتها گفت:شرکت‌های دولتی مثل شستا و بنگاه‌های دولتی باید از کسانی که با واسطه و رابطه منصوب شدند، پاکسازی شوند و این امر جزو برنامه‌های بنده خواهم بود. حمایت از تولید و اشتغال و مقابله با فساد از اولویت‌های بنده است. ریشه فاسد باید خشکانده شود. مثلاً ارز چند نرخی منشا فساد است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.