سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چاپ بیش از ۱۲۵۰ عنوان کتاب درباره امام خمینی (ره) از نشر عروج

مدیرعامل عروج گفت: موسسه چاپ و نشر عروج با بیش از ۳۲ سال فعالیت تاکنون بیش از ۱۲۵۰ عنوان کتاب روانه بازار کرده است.

علی یوسفی، مدیرعامل موسسه چاپ و نشر عروج درباره کتاب‌هایی که موسسه به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) رونمایی می‌کند، گفت: موسسه چاپ و نشر عروج، وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با بیش از ۳۲ سال فعالیت در حوزه چاپ و نشر آثار تخصصی امام راحل تاکنون بیش از ۱۲۵۰ عنوان کتاب چاپ کرده و روانه بازار نشر شده است. بیش از ۵۰ عنوان کتاب شامل آثار قلمی امام خمینی (ره) است؛ یعنی آثاری که نویسنده آن حضرت امام خمینی (ره) است و سایر کتاب‌ها درباره امام راحل چاپ شده است.

یوسفی ادامه داد: سال گذشته موسسه چاپ و نشر عروج ۲۸ عنوان کتاب چاپ اول روانه بازار کرد و ۶۲ عنوان کتاب جزو کتاب‌های تجدید چاپ بود. مردم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران استقبال خوبی از کتاب‌ها داشتند. پر فروش‌های کتاب‌ها هم «چهل حدیث حضرت امام»، «دیوان امام: مجموعه اشعار امام خمینی (ره)»، «جنود عقل و جهل» و «وصیت‌نامه حضرت امام» است، سالی چند نوبت چاپ می‌شوند.

مدیرعامل موسسه چاپ و نشر عروج در پاسخ به این سوال که با توجه به ایام انتخابات کدام کتاب‌ها پیرامون انتخابات نوشته شده؟ بیان کرد: در مجموعه تبیان که بیش از ۶۰ عنوان کتاب را در حوزه‌های مختلف کار کرده، یک کتاب شامل دیدگاه‌های حضرت امام پیرامون انتخابات است. ایشان مکالمات و سخنرانی‌هایی که پیرامون انتخابات داشته، در آن کتاب گردآوری شده است.

وی با اعلام این خبر که امسال بیش از ۳۰ عنوان کتاب جدید در مرحله آماده‌سازی داریم، گفت: بعد از برگزاری سالگرد امام کتاب‌ها رونمایی خواهد شد.

یوسفی درباره ترجمه کتاب‌هایی که پیرامون دیدگاه‌ها و اندیشه‌های امام خمینی (ره) نوشته شده، گفت: کتاب‌های موسسه چاپ و نشر عروج بخصوص وصیتنامه و زندگینامه حضرت امام به بیش از ۲۵ زبان ترجمه شده است. ترجمه آثار منتشر شده با معاونت بین‌الملل موسسه چاپ و نشر عروج است. کمیته چاپ و نشر کتاب‌ها را دسته‌بندی کرده و به نسبت هر کشور تصمیم‌گیری می‌شود که کدام کتاب به چه زبانی ترجمه شود.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.