سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجم ذخیره سد گیلارلو گرمی به پنج میلیون متر مکعب رسید

مدیر منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت گفت: در اثر بارش‌های اخیر و همچنین لایروبی کانال آب‌آور، حجم سد گیلارلوی گرمی به پنج میلیون متر مکعب رسید.

رضا بدرزاده اظهار کرد: در سال آبی جاری کل کانال سد گیلارلو به طول ۱۶ کیلومتر با صرف ۳۲ میلیارد ریال لایروبی و قسمت‌های تخریب شده کانال هم مرمت و بازسازی شد تا ذخیره‌سازی این سد به حد مطلوب برسد.

او افزود: در چند مرحله نیز با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و پیمانکاری و دستگاه‌های استیجاری، بند‌های آبگیر لایروبی و رسوب‌زدایی شد و در نتیجه این عملیات حجم ذخیره سد گیلارلو افزایش یافت.

بدرزاده با بیان اینکه حجم سد گیلارلو نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران منابع آب گرمی برای هدایت آب مازاد رودخانه به این سد ادامه خواهد یافت.

مدیر منابع آب شهرستان‌های گرمی و انگوت افزود: با رایزنی‌های انجام شده یک میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی مصوب و مبلغ یک میلیارد ریال دیگر هم از محل اعتبارات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای تداوم عملیات لایروبی و بازسازی قسمت‌های تخریب شده کانال و تاسیسات موجود سد تخصیص یافته و برای شروع عملیات اجرایی آن برنامه‌ریزی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.