سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت رفع مشکل سوخت ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکل تامین سوخت ادوات کشاورزی گفت: با توجه به ضرورت و آغاز فصل کاشت و برداشت محصولات کشاورزی، رفع مشکل تامین سوخت ادوات کشاورزی در استان ضروری است.

غلامعلی حیدری در نشست کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این استان به دلیل شرایط توپوگرافی، کوهستانی بودن و شیب زمین مصرف سوخت ادوات کشاورزی در آن بالا است.

وی اظهار داشت: مسئولان ذیربط نسبت به حل مشکل تامین سوخت ادوات کشاورزی در استان اقدام کنند تا کشاورزان با کمترین مشکل نسبت به برداشت محصول خود اقدام کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به حساسیت و ضرورت مراقبت از بازار گفت: بهبود وضعیت بازار یکی از مصادیق چله خدمت برای هدیه به روح شهدای سانحه بالگرد است که باید با انجام اقدامات جهادی کنترل شود.

حیدری با تاکید برضرورت تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها برای کنترل بازار گفت: هرچند در زمان حاضر بازار از ثبات خوبی برخوردار است، اما باید همچنان مراقبت وجود داشته باشد تا برخی از افراد سودجو، امکان احتکار کالا‌های مورد نیاز مردم را نداشته باشند.

وی همچنین راه‌اندازی بازار‌های روز، بازارچه‌ها و برپایی نمایشگاه‌ها برای ارائه تولیدات و محصولات خانگی و فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای با هدف تحکیم ثبات و آرامش در بازار تاکید کرد.

گوشت قرمز در سامانه رهتاب به فروش می رسد

معاون امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: با توجه به جوجه‌ریزی انجام شده هم اکنون این محصول مازاد بر نیاز بازار وجود دارد و مقرر شد از ظرفیت شرکت‌های صادرکننده مرغ استفاده شود.

محمد کاظم منزوی افزود: مقرر شد گوشت قرمز مانند گوشت مرغ در سامانه رهتاب به فروش برسد.

معاون امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال شدن سامانه رهتاب ادامه داد: بر این اساس فروشندگان مقدار و نوع گوشت خود را در این سامانه یک روز قبل ثبت می‌کنند و روز بعد نیز سفارش خود را تحویل می‌گیرند.

وی افزود: بر اساس تصمیم کارگروه اقدام مشترک باید همه شهرستان‌ها از ظرفیت تعزیرات حکومتی برای بازرسی بیشتر از بازار استفاده کنند.

کاهش ۱۵درصدی سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در خصوص کاهش سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی گفت: پارسال ۳۲ میلیون سوخت برای ماشین آلات کشاورزی این استان اختصاص یافت، اما امسال تاکنون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۲۷ میلیون لیتر به استان تخصیص داده است.

حسین برزگر افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد سهمیه سوخت ماشین آلات کشاورزی استان برای امسال ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: آمار‌ها بیانگر کاهش هشت میلیون لیتری سوخت در چهارمحال و بختیاری است که با پیگیری انجام شده سه میلیون لیتر از این کسری تامین و انتظار می‌رود مابقی این کسری نیز تامین شود.

برزگر یادآور شد: ۱۱ هزار دستگاه تراکتور و بیش از ۱۰۰ دستگاه کمباین برای برداشت غلات وجود دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص تامین گوشت مرغ در این استان گفت: میزان تولید گوشت سفید در سال گذشته ۳۱ هزار تن بود که نسبت به سال ماقبل از آن که ۲۲ هزار تن بود افزایش نشان می‌دهد.

برزگر افزود: از ابتدای امسال سه میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در چهارمحال و بختیاری انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد جوجه ریزی افزایش نشان می‌‎دهد.

وی یادآور شد: با توجه به جوجه‌ریزی انجام شده انتظار می‌رود برای ماه‌های پیش رو مشکلی در خصوص تامین گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری وجود نداشته باشد.

برزگر در خصوص تامین نهاده‌های دامی از جمله ذخایر استراتژیک کنجاله سویا، ذرت و جو در استان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده ذخایر استان در پشتیبانی امور دام در این بخش خوب است و برنامه تامین و توزیع از سوی بخش خصوصی روند خوبی را دارد.

وی تاکید کرد: هرکدام از شهرستان‌ها و یا کارگزاری‌هایی که در خصوص تامین نهاده‌های دامداران دچار مشکل هستند می‌توانند با مراجعه به شرکت پشتیبانی امور دام مشکل را برطرف کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.