سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری‌های رایجی که در فصل گرما باید مراقب آن‌ها بود

با نزدیک شدن به تابستان، پزشکان نسبت به برخی بیماری‌های رایج در این فصل هشدار می‌دهند.

همه از آمدن تدریجی تابستان خوشحال هستند. با این حال، پزشکان هشدار می‌دهند که این ماه‌های گرم تعدادی بیماری جدی را به همراه دارد.

در همین راستا، دکتر دونالد گرانت در گزارشی که روزنامه میرور منتشر کرده است، شایع‌ترین بیماری‌های تابستانی را برجسته کرده و نظرات خود را در مورد نحوه مدیریت یا پیشگیری از آن‌ها به اشتراک گذاشته است.

آفتاب زدگی

یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در تابستان گرمازدگی است که می‌تواند هر فردی را که برای مدت طولانی در معرض دمای بالا و نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد، تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته دکتر گرانت، گرمازدگی یک بیماری جدی است که می‌تواند کشنده باشد و علائم آن شامل دمای بدن بالا، تغییرات رفتاری، حالت تهوع، ضربان قلب سریع و سردرد است.

برای جلوگیری از گرمازدگی، صبح‌ها به مقدار کافی آب بنوشید، قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید و لباس مناسب بپوشید تا به تنظیم دمای بدنتان کمک کند.

تب یونجه

دکتر گرانت توضیح داد: تب یونجه یک بیماری کمتر جدی است، اما هنوز در تابستان بسیار شایع است.

تب یونجه یک بیماری ناشی از حساسیت به مواد معلق در هوا مانند گرده است که بر مجرای بینی ما تأثیر می‌گذارد و باعث فشار سینوسی، عطسه، احتقان بینی و آبریزش چشم می‌شود.

وی ادامه داد: در حالی که اجتناب کامل از تب یونجه دشوار است، به خصوص اگر مستعد آلرژی هستید، راه‌هایی برای مدیریت قرار گرفتن در معرض گرده برای کاهش علائم وجود دارد، با بسته نگه داشتن پنجره‌ها در روز‌هایی که حجم گرده‌ها زیاد است، یا استفاده از رطوبت‌گیر و به طور منظم تعویض لباس پس از قرار گرفتن در معرض گرده نیز یک راه هوشمند برای کاهش علل تب یونجه است.

میگرن

دکتر گرانت افزود: اگرچه میگرن از نظر فنی یک بیماری تابستانی نیست، اما در طول ماه‌های گرم شایع است. کم آبی بدن، تغییرات رطوبت و قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید اغلب باعث میگرن می‌شود که می‌تواند در لذت بردن از فعالیت‌های تابستانی اختلال ایجاد کند.

وی تاکید کرد: برای کاهش خطر ابتلا به میگرن در تابستان، آبرسانی به بدن را به ویژه هنگام رفتن به بیرون از منزل یا ورزش در اولویت قرار دهید.

مسمومیت غذایی

مسمومیت غذایی یک بیماری شایع است که در طول تابستان رخ می‌دهد. دمای گرمتر محیط مناسبی را برای رشد سریع باکتری‌ها ایجاد می‌کند، بنابراین نگهداری و محافظت "نادرست" غذا می‌تواند به سرعت منجر به بیماری‌های ناشی از غذا مانند سالمونلا شود.

وی افزود: از علائم مسمومیت غذایی می‌توان به تهوع، اسهال، تب و درد شکم اشاره کرد.

برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری باید دست‌های خود را قبل و بعد از غذا تمیز نگه دارید. همچنین نگهداری و طبخ صحیح غذا، اطمینان از نگهداری آن در یخچال در صورت لزوم و جلوگیری از آلوده شدن آن در حین تهیه آن بسیار مهم است.

کم آبی بدن

شرایط بسیار رایج در طول تابستان کم آبی ناشی از کمبود آب، تعریق بیش از حد و بیماری است.

کم آبی می‌تواند منجر به بیماری‌های جدی تری مانند گرمازدگی شود و به ابتلا به میگرن‌های شدید کمک کند.

دکتر گرانت هشدار داد: علائم رایج شامل سرگیجه، افزایش تشنگی، خشکی دهان و ادرار زرد تیره است. برای تشخیص کم آبی و اجتناب از شرایط بدتر، مهم است که به دنبال این علائم باشید. برای جلوگیری از کم آبی، آب زیاد بنوشید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.