سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاشت محصول پسته برای اولین‌بار در شهرستان رومشکان

مجری بنیاد برکت در لرستان از کاشت محصول پسته برای اولین‌بار در شهرستان رومشکان خبر داد.

شهرام پور امرایی در سخنانی، اظهار داشت: تمرکز اصلی بنیاد برکت تکمیل زنجیره ارزش سبز و آبی است و در این راستا برای نخستین‌بار در ۴۰ هکتار زمین اقدام به کاشت زعفران شد.

وی گفت: این اقدام زمینه اشتغال برای ۹۵ تا ۱۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم کرد.

مجری بنیاد برکت در لرستان با اشاره به هدف‌گذاری برای ایجاد اشتغال بین سه هزار و ۵۰۰ تا چهارهزار طرح اشتغال‌زایی در لرستان، افزود: بنیاد برکت با این میزان طرح اشتغال‌زا زمینه ایجاد اشتغال بین چهارتا پنج هزار نفر در این استان را فراهم خواهد کرد.

پورامرایی، اظهار کرد: عمده فعالیت‌های ما در این بخش حضور در زنجیره‌های سبز و آبی است که کاشت پسته و نهال اکالیپتوس از مهم‌ترین آنها است.

وی گفت: به همت بنیاد برکت و باهدف اشتغال‌زایی برای اولین‌بار در سطح ۱۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان رومشکان پسته کشت و زمینه برای اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر فراهم شده است.

مجری بنیاد برکت در لرستان، همچنین از کاشت نهال اکالیپتوس در این استان خبر داد و گفت: در هر هکتار هزار نهال اکالیپتوس کاشت شده که میزان بهره‌وری و بازگشت سرمایه در این بخش بسیار پربار است.

پور امرایی، افزود: کشت نهال اکالیپتوس در ۳۷ هکتار و هفت روستا آغاز شده و دوره بازدهی برای این بخش حدود پنج تا شش سال است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.