سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری تظاهرکنندگان حامی فلسطین در لندن

پلیس انگلیس چندین نفر از فعالان حامی فلسطین را در پی تظاهرات در مرکز لندن دستگیر کرد.

فعالان حامی فلسطین در اعتراض به حملات رژیم صیهونیستی به شهر رفح در جنوب غزه، تظاهراتی را در پایتخت انگلیس برگزار کرده و با حمل پرچم فلسطین، شعار‌هایی در حمایت از مردم غزه سر دادند. 

به گزارش خبرگزاری آناتولی، یکی از معترضان در این تظاهرات گفت که نه تنها کودکان بلکه همه ساکنان نوار غزه با گرسنگی شدید و گسترش انواع بیماری‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. او گفت که شرایط در این نوار محاصره شده به قدری دشوار است که زنان باردار باید بین مرگ خود یا فرزندشان یکی را انتخاب کنند.

بعد از برگزاری سخنرانی در حمایت از فلسطین، جمعیت شروع به راهپیمایی کردند، اما افسران پلیس دسترسی آنان به خیابان‌ها را مسدود کردند. گفته می‌شود برخی از تظاهرکنندگان توسط نیرو‌های پلیس بازداشت شده‌اند. 

از زمان آغاز جنگ علیه غزه، بیش از ۳۶ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. به گفته مقامات محلی، اکثر شهدا زن و کودک بوده و بیش از ۸۲ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند. بخش وسیعی از غزه در میان محاصره مواد غذایی، دارویی و آب سالم گرفتار شده و بسیاری از زیرساخت‌های آن ویران شده است.

اسرائیل در دادگاه لاهه با اتهام نسل‌کشی رو به رو است، اما تا کنون دستورات اولیه این دادگاه را که شامل تسهیل ورود کمک‌ها به غزه و توقف حمله به رفح بوده را نادیده گرفته است. 

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.