سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم روز زیارتی امام رضا (ع)در مضجع شریف آن حضرت برگزار شد

مراسم روز زیارتی امام هشتم در روز ۲۳ ذی القعده در مضجع شریف آن حضرت با حضور زائران و مجاوران برگزار شد.

نماینده ولی فقیه روز شنبه در خراسان رضوی گفت: روز ۲۳ ذی القعده روز زیارتی مخصوص امام رضا (ع) است از این جهت که امام رضا (ع) روز ۲۳ ذی القعده که قرار بود از مدینه به سمت خراسان حرکت کند به خانواده خود این موضوع را گفت که سفر آخر است و قرار است با زهر به شهادت برسند و شیون و حزن خانه امام را فرا گرفت لذا روز زیارتی امام رضا (ع) روز برپا شدن عزای این امام همام در خانه و در میان اهل بیت است.

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: این غم و اندوه چنان گسترده بود که امام رضا (ع) سفر خود را 2 روز به تاخیر انداخت و در نتیجه در روز 25 ذی القعده که مصادف بود با روز دحوالارض از مدینه عازم مرو شد.

وی ادامه داد: از زمان حرکت امام رضا (ع) از مدینه به سمت مرو که روز دحوالارض یعنی روز ۲۵ ذی القعده است تا روز شهادت امام هشتم در ماه صفر حدود یک سال و سه ماه زمان می گذرد.

امام جمعه مشهد گفت: طبق روایات، شهادت امام رضا (ع) در ۲ ماه یکی در ماه رمضان و دیگری در ماه صفر نقل شده است و غیر از این نقلی در خصوص شهادت این امام وجود ندارد که به آن استناد شود .

علم الهدی افزود: حرکت امام رضا (ع) در ماه ذی القعده به سمت مرو بوده است، مامون توطئه ای طراحی کرده بود تا امام رضا (ع) از مدینه به مرو منتقل شود و برنامه ای طراحی کرد تا جریان امامت براندازی شود، خلافت را به شرط ولیعهدی خودش به امام رضا(ع) تقدیم کند و سپس با از بین بردن امام رضا (ع) هم خلیفه و هم امام بعد امام رضا (ع) شود که بخشی از این توطئه ها نقش بر آب شد.

مرثیه سرایی و قرائت دعا و زیارت نامه از برنامه های روز زیارتی امام رضا (عا. ع) است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.