سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر خبر داد

ابلاغ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به استان بوشهر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از ابلاغ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مشاغل خانگی به استان بوشهر خبر داد.

علی باستین در جلسه کارگروه اشتغال استان بوشهر با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور شهید و همراهان در حادثه بالگرد اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم توجه به طرح‌های اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف است که در این راستا اقدامات مهم و موثری انجام شده است.

وی از ابلاغ یک‌هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مشاغل خانگی با نرخ سود ۴ درصد به‌صورت قرض‌الحسنه در قالب طرح‌های مستقل و پشتیبان به استان بوشهر خبر داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: سهم همه شهرستان‌های استان بر اساس نسبت تعداد صدور مجوز مشاغل خانگی تعیین شده است.

باستین با بیان اینکه دبیرخانه تسهیلات مشاغل خانگی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر قرار دارد گفت: قرار شد رسته‌های شغلی دارای اولویت مشاغل خانگی استان بوشهر توسط دستگاه‌های ذیربط در مدت یک هفته شناسایی و احصا شود تا نسبت به سال‌های قبل مدیریت بهتری در پرداخت و جذب این اعتبارات صورت گیرد.

وی از صدور مجوز ۱۶ هزار مشاغل خانگی در سال گذشته در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: طرح‌های مشاغل خانگی که در سال گذشته به بانک‌ها ارسال شده و پرداخت نشده در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: تلاش شده در سال جاری متناسب با مزیت‌های نسبی اشتغال‌زایی هر شهرستان مشاغل خانگی ایجاد شود تا ضمن ایجاد شغل پایدار، بازار فروش محصولات تولیدی این مشاغل فراهم شود.

باستین با تاکید بر تسریع در جذب تسهیلات مشاغل خانگی اضافه کرد: با توجه به ابلاغ وزارت کار اگر تا مهر ماه امسال ۷۰ درصد این تسهیلات جذب نشود امکان اینکه سهم استان کاهش یابد وجود دارد ولی اگر در موعود مقرر نسبت مناسبی از این سهم تسهیلات جذب شود وزارت کار حتما سهم بیشتری به استان‌ها ابلاغ می‌کند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه کمیته فنی تخصصی جذب تسهیلات مشاغل خانگی در هر هفته اضافه کرد: در این جلسه طرح‌های پیشنهادی متقاضیان مشاغل خانگی مورد بررسی قرار می‌گیرد و کمیته استانی هم هر سه هفته یک بار نسبت به بررسی عملکرد کارگروه‌های فنی در شهرستان‌ها و استان اقدام می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر سقف پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی برای هر فرد ۱۵۰ میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: سقف پرداخت تسهیلات طرح‌های پشتیبان به ازای بکارگیری تعداد افراد تحت پوشش متناسب با سقف فردی حداکثر تا مبلغ ۴ میلیارد تومان تعیین شده است.

باستین با بیان اینکه از میزان تسهیلات ابلاغی ۳۰ درصد آن به مشاغل خانگی مددجویان کمیته امداد استان بوشهر اختصاص یافته است گفت: ۱۵ درصد از تعهد اشتغال سال جاری در بخش مشاغل خانگی استان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.