سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رد ادعای اختلال در چراغ‌های راهنمایی تهران/ تأثیرات کاهش ناگهانی زمان چراغ سبز

کاهش ناگهانی زمان سبز چراغ‌های راهنمایی می‌تواند به افزایش تراکم ترافیک و تصادفات منجر شود.

تغییر زمان چراغ‌ سبز راهنمایی رانندگی می‌تواند تأثیرات متعددی بر جریان ترافیک و ایمنی جاده‌ها داشته باشد. اگر ترافیک در یک خیابان یا تقاطع به طور ناگهانی افزایش یابد، ممکن است زمان سبز چراغ‌ها کاهش یابد تا جریان ترافیک بهینه‌سازی شود.ممکن است مهندسان ترافیک به منظور بهبود کلی ترافیک در یک ناحیه تصمیم به تنظیم مجدد زمان‌بندی چراغ‌ها بگیرند.در صورت خرابی تجهیزات یا نیاز به تعمیرات، ممکن است زمان سبز چراغ‌ها موقتاً کاهش یابد.

 کاهش زمان سبز ممکن است باعث افزایش تراکم و زمان انتظار در تقاطع‌ها شود. تغییرات ناگهانی در زمان‌بندی چراغ‌ها ممکن است باعث سردرگمی رانندگان و افزایش احتمال تصادفات شود. اتوبوس‌ها و سایر وسایل نقلیه عمومی ممکن است با تأخیر مواجه شوند.

 از تابلوهای اطلاع‌رسانی الکترونیکی و سیستم‌های پیامکی برای اطلاع‌رسانی به رانندگان درباره تغییرات زمان‌بندی چراغ‌ها می توان استفاده کرد. قبل از اعمال تغییرات گسترده، می‌توان از تست‌های پایلوت برای ارزیابی تأثیرات آن بر جریان ترافیک استفاده کرد. افزایش مدت زمان چراغ زرد می‌تواند به کاهش احتمال تصادفات کمک کند، چرا که به رانندگان فرصت بیشتری برای تصمیم‌گیری می‌دهد.

در شهرهایی که بهینه‌سازی زمان‌بندی چراغ‌ها به درستی انجام شده است، می‌توان بهبودهایی در جریان ترافیک مشاهده کرد. به عنوان مثال، شهر نیویورک با استفاده از سیستم‌های هوشمند مدیریت ترافیک توانسته است زمان تأخیر و تراکم ترافیک را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

کاهش یک‌باره زمان سبز چراغ‌های راهنمایی می‌تواند تأثیرات مهمی بر جریان ترافیک و ایمنی جاده‌ها داشته باشد. برای مدیریت بهتر این تغییرات، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، اطلاع‌رسانی مناسب، و ارزیابی مستمر وجود دارد. با استفاده از فناوری‌های نوین و سیستم‌های هوشمند مدیریت ترافیک، می‌توان این تغییرات را به گونه‌ای انجام داد که کمترین اثر منفی بر رانندگان و کاربران جاده‌ها داشته باشد.

 حمید برادران، سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهر تهران اظهار کرد:ادعای وجود اختلال در چراغ‌های راهنمایی را رد کرده و تأکید کرده است که هیچگونه تغییر ناگهانی در زمان‌بندی چراغ‌ها اتفاق نمی‌افتد. وی بیان کرد که کنترل چراغ‌های راهنمایی توسط یک سیستم هوشمند انجام می‌شود که تقریباً بدون خطا عمل می‌کند.

برادران گفت:چراغ‌های راهنمایی هوشمند بسته به تقاضای ترافیک، زمان‌بندی پویا دارند و تغییرات ناگهانی در زمان چراغ‌ها رخ نمی‌دهد. وی اظهار کرد که سیستم هوشمند بر اساس زمان‌بندی‌های قبلی و با رعایت ایمنی، زمان چراغ‌ها را تنظیم می‌کند. به عنوان مثال، اگر ترافیک صبحگاهی کاهش یابد، سیستم با کاهش تدریجی زمان، خود را تنظیم می‌کند تا فاصله زمانی ایجاد شده را پر کند.

او بیان کرد: حتی در صورت کاهش زمان چراغ سبز، حداقل زمان برای عبور رانندگان در نظر گرفته می‌شود تا با سرعت مطمئنه بتوانند به راحتی از تقاطع عبور کنند یا در صورت نیاز، توقف کنند. سیستم هوشمند به گونه‌ای طراحی شده است که تغییر ناگهانی از سبز به قرمز رخ نمی‌دهد.

سرپرست کنترل ترافیک تصریح کرد:سیستم چراغ‌های راهنمایی بر اساس پروتکل‌های جهانی و استاندارد‌های ایمنی طراحی شده و کنترل از راه دور نیز امکان‌پذیر است. در صورت بروز مشکلات فنی، چراغ‌ها به حالت چشمک‌زن تبدیل می‌شوند تا ایمنی حفظ شود.

برادران گفت: کاهش ناگهانی زمان سبز در سیستم تعریف نشده و به دلیل هوشمند بودن برنامه، چنین خطایی رخ نمی‌دهد. برادران از شهروندان خواست تا از طریق سامانه ۸۷۵۰۰ نظرات و مشکلات خود را در خصوص زمان‌بندی چراغ‌ها اعلام کنند تا در صورت نیاز، رسیدگی و بازنگری صورت گیرد. 

او  تصریح کرد: تلاش می‌شود تا سامانه‌ای راه‌اندازی شود که ارتباط شهروندان با شرکت کنترل ترافیک تسهیل شود.

خبرنگار : عطیه رضایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۳:۴۰ ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ادعای وجود اختلال در چراغ‌های راهنمایی را رد کرده و تأکید کرده است که هیچگونه تغییر ناگهانی در زمان‌بندی چراغ‌ها اتفاق نمی‌افتد
یعنی دروغ اگه حناق بود این بابا درجا خفه شده بود
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
اصولا تو کشورهای اروپایی این قانونه که وقتی سر چراغ می ایستی پا روی کلاچ و دنده در دنده ۱ آماده حرکت که بمحض سبز شدن خودرو حرکت کنه حالا مقایسه کنید راننده ای اینکار را نکنه ووقتی چراغ سبز بشه تا حرکت کردن کامل ماشین حدود ۱۰ ثاتیه طول میکشه ‌واگه چراغی ۱۵ ثانیه سبز باشه ۱۰ ثانیه اش اینطوری رفته
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
اینا مثل اینکه یادشون رفته بغیر از ماشین و موتور یه چیزی هم به نام عابر پیاده وجود داره
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
عابر پیاده وسط راه عبور از خط عابر یکباره چراغ سبز میشه جونش به خطر میافته
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
از نظر اینا تنها چیزی که مهم نیست عابر پیاده بدبخته که با اعتماد به عدد رو چراغ پاشو میذاره