سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بایدن از یک طرح جدید برای آتش‌بس در غزه خبر داد

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد یک طرح سه مرحله‌ای جدید برای آتش‌بس پیشنهاد شده که شامل توقف حملات، تبادل اسرا و بازسازی برخی مناطق است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در خصوص از سرگیری مذاکرات برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا مدعی شد که رژیم صهیونیستی یک «توافق آتش‌بس جامع و جدید» به حماس پیشنهاد کرده است. 

به گزارش اسکای نیوز، این توافق شامل بازگشت اسرای صهیونیست از غزه و بازسازی مناطق غیرنظامی می‌شود. 

بایدن در سخنرانی خود در کاخ سفید در این خصوص گفت: «هرکسی که خواهان صلح است باید صدای خود را بلند کرده و برای واقعی کردن این تصمیم تلاش کند. زمان آن فرا رسیده که جنگ پایان یابد».

او می‌گوید مرحله اول توافق پیشنهادی یک آتش‌بس ۶ هفته‌ای است و طی آن طرف‌ها در خصوص پایان دائمی جنگ در غزه صحبت خواهند کرد. به گفته او اگر مذاکرات بیش از ۶ هفته طول بکشد، آتش‌بس تا زمانی که برای دستیابی به یک توافق لازم باشد ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که مرحله دوم آتش‌بس شامل تحویل همه اسرای صهیونیست و خروج اسرائیل از غزه است و مرحله نهایی درباره «یک طرح بازسازی بزرگ» خواهد بود. بایدن در انتها از حماس خواست که از این طرح حمایت کند.

حماس هنوز در خصوص اظهارات بایدن بیانیه‌ای صادر نکرده است، اما اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس ساعاتی پیش اعلام کرد که میانجی‌گر‌ها را از مطالبات این جنبش مطلع کرده است. وی تاکید کرد که جنبش به میانجی‌ها اطلاع داده است که قواعد تعیین شده از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین قابل عقب‌نشینی نیست. 

پیش از این، سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل مدعی شده بود که رژیم صهیونیستی دو پیشنهاد برای پیشبرد بحث در مورد معامله تبادل اسرا به میانجی‌گران ارائه کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
تو باد معده ول نکن درست راه برو نخوری زمین نمیخواد طرح جدید بدی بیرون
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
فقط وفقط نظر حماس
والسلام
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
خاک بر سر اتحادیه عرب که بایدن می خواد طرح بده
کشته شدن زن و بچه طرح می خواد
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
تومرتیکه ی چندش کودک کش خفه شو طرحتم‌براخودت
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۱ خرداد ۱۴۰۳
آقای بایدن ونتانیاهو باید از یک پوشک استفاده کنند چون اسرائیل
امتیت شهرکهای تروریست پرورش را از دست داده وترورستها در حال فرار هستند ودیگر پولی به نتان یاهو ویا حساب بایدن واریز نمیکنند وشرکتهای خصوصی که سوپاپ اطمینان این حیوان صفتان بودند با ضربه ای که دلیرمردان یمن در دریای سرخ ودر داخل مقاومت حزب الله ومقاومت عراق وخود حماس وفتح وبقیه امنیت را از تل آویو وشهرکهای تروریست نشین گرفته وآنها را فراری داده