سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خداپرست:

یاد شهدای کارگری با تولید برنامه‌های فاخر و ماندگار، زنده نگه داشته شود 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بر نقش اثرگذار مهم شهدای کارگر در حضور و پشتیبانی از جنگ تحمیلی و تلاش آنها در ساخت ادوات جنگی و لجستیکی در آن دوران تاکید کرد. 

وحید خداپرست در جلسه شورای هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس که با محوریت برنامه ریزی برگزاری آیین یادبود شهدای خدمت و یادواره شهدای کارگری برگزار شد، مسئولیت کارگران در گردان‌های رزمی و جهاد سازندگی را یادآور شد و اذعان داشت که کارگران پس از جنگ نیز با مهندسی معکوس به سازندگی کشور و رونق تولید کمک کردند.

رییس شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس با اشاره به اهتمام جدی این دستگاه‌ها و شرکت‌های وابسته در راستای برگزاری آیین یادبود شهدای خدمت و یادواره شهدای کارگری، توضیح داد همان طور که کارگران در شرایط سخت اقتصادی با تولیدات قابل رقابت، پای کار هستند در جنگ تحمیلی نیز در میدان بودند و بر همین اساس، امروز وظیفه ماست که یاد شهدای کارگری را به عنوان یکی از اقشار موثر جنگ با تولید برنامه‌های فاخر، زنده نگه داریم. 

خداپرست از برگزاری مراسم یادبود شهدای خدمت در شهرک صنعتی شیراز نیز خبر داد و با بیان اینکه ۱۰ درصد از شهدای فارس از جامعه شریف کارگری هستند، عنوان کرد که برنامه‌های مختلفی برای پاسداشت مقام شهدای کارگری در نظر گرفته شده که باید این آیین‌ها هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

او در ادامه، نقش مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس را در اجرای چنین برنامه هایی، اثرگذار توصیف کرد و با بیان اینکه عملکرد این دستگاه‌ها توسط ناظر مستقیم استانی در سطح وزارتخانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اذعان داشت که بر همین اساس، دستگاه‌ها و شرکت‌های تابعه برای ارائه درصد تحقق برنامه‌ها و اقدامات عملکردی سه ماه نخست خود به بازرسان، آمادگی داشته باشند.

جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس در بسیج اقشار نیز عبور از برخی گردنه‌های سخت را در گرو پیروی از مکتب و سیره شهدا دانست و تاکید کرد که بعضی شهدا، کارگران ساده‌ای بودند که توانستند به عنوان یک فرمانده بزرگ، جبهه جنگ را مدیریت کنند.

سرهنگ امیر جاهدی با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره شهدای کارگری، اذعان داشت که اگر می‌خواهیم کارهایمان در حوزه شهدا ماندگار شود و این مضامین، نسل به نسل منتقل شود باید آن را با هنر پیوند دهیم.

جاهدی بر بازخوانی سیره شهدا و نشر تولیدات فاخر در این حوزه تاکید کرد و توضیح داد که در تراز شهدای کارگری باید موسیقی، شعر، کتاب، نماهنگ، انیمیشن و سایر تولیدات ماندگار ارائه شود.

جانشین فرماندهی سپاه فجر استان فارس در بسیج اقشار، مولفه‌هایی همچون بهره گیری از محتوای خوب و تیم حرفه‌ای و همچنین تخصیص اعتبار برای تولیدات فرهنگی فاخر در این زمینه را گوشزد کرد و یادآور شد که با توجه به شأن شهدای کارگری استان فارس باید علاوه بر برگزاری یادمان‌ها و یادوارها، تولیدات فاخر و ماندگار ارائه شود. 

اعزام جامعه کارگری به مرقد امام خمینی (ره) 

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه فجر فارس هم در این نشست با اشاره به همکاری و هم افزایی جامعه کار و تولید استان در مسائل مختلف، عنوان کرد که در طول چند سال گذشته، دو یادواره شهدای کارگری برگزار شده و در حال حاضر نیز این یادواره‌ها در چند شهرستان فارس در حال اجراست.

سرهنگ نوشاد نادری منش بر ضرورت برگزاری اجرای اثرگذار و منحصر به فرد یادمان و یادواره شهدای کارگری در سطح کارخانجات، شرکت‌ها و دستگاه‌های مربوطه در مقایسه با سایر اقشار تاکید کرد و از اعزام جامعه کارگری به مرقد امام خمینی (ره) به مناسبت ارتحال امام راحل خبر داد.

او با بیان اینکه شرکت‌ها و دستگاه‌های تابعه زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس می‌توانند آمادگی خود را در زمینه اعزام اعلام کنند بر لزوم تجلیل از خانواده شهدا نیز یادآور شد و بهره گیری از ظرفیت هنر و پتانسیل سایر اقشار جهت برگزاری مطلوب یادواره شهدا در سطح کشوری را گوشزد کرد. 

از ظرفیت هنر برای زنده نگه داشتن خاطره شهدا استفاده شود

سید مصطفی موسوی، مسئول بسیج هنرمندان فارس نیز با بیان اینکه باید از ظرفیت هنر برای زنده نگه داشتن خاطره شهدا استفاده شود، اذعان داشت که هر نوع فعالیتی در قالب هنر، ماندگار خواهد شد.

موسوی، برگزاری یادواره‌های شهدا بر مبنای تکیه بر هنر و پرهیز از برنامه‌های سخنران محور را در جذب مخاطبان و انتقال مفاهیم مرتبط با حوزه شهدا موثر دانست و در راستای تدوین یک بسته پیشنهادی مطلوب با بهره گیری از یک هیئت اندیشه ورز و اجرای برنامه‌های اثرگذار با زبان هنر، اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است در این نشست، برنامه‌های لازم جهت برگزاری آیین یادبود شهدای خدمت و یادواره شهدای کارگری، مطرح شد و پیشنهادات ارائه شده در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.