سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص اعتبارات لازم برای ساماندهی محلات حاشیه و دچار آسیب کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از تخصیص اعتبارات لازم برای ساماندهی محلات حاشیه و دچار آسیب در این استان خبر داد و گفت : با این تخصیص سرعت اقدامات اجرایی بیشتر می‌شود.

محمدطیب صحرایی در حاشیه مراسم آغاز عملیات عمرانی ساخت مسجد محله آقاجان شهر کرمانشاه با حضور مدیران دستگاه‌های متولی در این استان در جمع خبرنگاران، گفت : پروژه ساخت مسجد این محله با سرعت انجام خواهد شد.

وی با اشاره به دلایل تأخیر ساخت مسجد محله آقاجان، افزود: یکی از این دلایل، وجود معارض‌ها و تملک‌ها در اطراف مسجد بود که با پیگیری‌های انجام شده چهار پلاک معارضی در حال تملک است و ضمیمه مسجد خواهد شد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: بحث اعتبارات و بودجه ساخت مسجد دیگر دلیل تأخیر در آغاز عملیات اجرایی آن بود که با پیگیری‌های انجام شده اعتبارات آن تا مرحله نهایی شدن در سال جاری اختصاص یافت.

صحرایی با اشاره به مدت زمان اجرای پروژه ساخت مسجد محله آقاجان، گفت: اجرای این پروژه مستلزم یکسری پیمان سپاری‌ها است که باید در سامانه‌های قانونی شهرداری بارگذاری شود و نیز باید مراحل قانونی جذب پیمانکار دیده شود که این مرحله ظرف زمانی مشخص حدود ۲۰ روز الی یک ماه را دارد که پس از این مراحل تأخیری در ساخت مسجد نداریم و پروژه با سرعت اجرا خواهد شد.

وی از احداث یک معبر جدید در این محله خبر داد و گفت: با ایجاد این معبر محله آقاجان از بن‌بست خارج می‌شود که علاوه بر تردد راحت، بر ارزش ریالی بافت منطقه تأثیر مثبت خواهد داشت.

صحرایی تصریح کرد: برای این اقدام با پیگیری‌های راه و شهرسازی استان و با همراهی کمیسیون ماده ۵ حدود ۱۴۰ پلاک در این محله تملک می‌شود.

به گفته وی، به ازای هر پلاک، زمینی در منطقه دیگری و با ۴۰ درصد تخفیف به مالکان این پلاک‌ها تحویل داده می‌شود.

استاندار کرمانشاه به درخواست‌های اهالی محله اشاره کرد و گفت: یک سری مکان‌های مخروبه رها شده در این محله وجود داشت که با پیگیری‌ها و تلاش‌های ارگان‌های ذیربط خصوصاً شهرداری عملیات خاکبرداری از آن انجام شده است.

صحرایی ادامه داد: زمین‌هایی که در کنار هم هستند تجمیع می‌شود و به یک یا ۲ زمین ورزشی برای نوجوانان و جوانان این محله تبدیل خواهد شد.

وی به بحث جمع‌آوری معتادین متجاهر پرداخت و افزود: جمع‌آوری و ساماندهی این معتادین مطالبه به حق مردم است که امیدواریم در فرصت کوتاه با توجه به طرح‌های اجرایی در دست، این مطالبه به نتیجه خوبی برسد.

صحرایی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه در سفر وزیر کشور به استان کرمانشاه آیا بودجه‌ای برای ساماندهی محلات حاشیه شهر در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: بودجه‌ای برای ساماندهی محلاتی که دچار آسیب‌ها و مشکلات خاص مشابه هستند، برآورد شد که این بودجه به استان اختصاص یافت و امیدواریم با این تخصیص با سرعت کار‌ها پیش برود.

وی ابراز امیدواری کرد: با این اقدامات فضای خوب و چهره بهتری برای ساکنان محله آقاجان ایجاد شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.