سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرامیداشت هفتمین روز شهادت رئیس جمهور

مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهدای پرواز اردیبهشت در مصلی بیت‌المقدس برگزار شد.

 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم بزرگداشت هفتمین روز شهادت رئیس جمهور و همراهان که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، گفت: اصل اول در مکتب امام(ره) اصل توحید و خدامحوری و اصول بعدی اسلام اجتماعی، استکبارستیزی، حمایت از مستضعفان و مردمداری است.

حجت‌الاسلام خسروپناه افزود: شهید رئیسی نمونه بارز مکتب امام و منشا مردم‌داری توحیدی بود، رئیس جمهور مردمی که در سیل و بازدید از محروم‌ترین نقاط کشور کنار مردم بود.

او با اشاره به اینکه مکتب امام (ره) اسلام اجتماعی را احیا کرد، گفت: اسلام اجتماعی حضور شهید رئیسی در مناطق محروم و شنیدن سخنان مردم، حضور در کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل و حل مسائل آنها بود.

حجت‌الاسلام خسروپناه در توصیف شهید رئیسی این را هم گفت که رای و نظر جمع را بر نظر خود ارجح می‌دانست و استکبار ستیز بود. امام خمینی(ره) همواره از مردم جهان و به ویژه مردم مظلوم فلسطین حمایت کرد و شهید رئیسی هم در این مسیر قدم برداشت.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: ملت رشید ایران با هر طیف و گرایش سیاسی در مراسم تشییع شهدای خدمت حضور پیدا کردند تا جامعه جهانی شاهد ارادت این ملت به کارگزاران حکمرانی دینی باشد.

هاشمی افزود: شهید رییسی مثل شهیدان رجایی و بهشتی ولایت مدار و انقلابی به معنای واقعی بود و توجه ویژه‌ای به قشر محروم و مستضعف داشت.

در حاشیه این مراسم از نقشه مهندسی فرهنگی استان مرکزی هم رونمایی شد.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس نیاز‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیاز‌های فرهنگی به ویژه مناطق محروم، آموزش و پرورش و سایر موارد اولویت‌ها در نقشه مهندسی استان مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار مرکزی هم گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان مسئله‌محور است به عبارتی مبتنی بر مسائل اساسی و مسائل موجود در نظام مسائل استان است که همه شناسایی و اولویت‌بندی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.