سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جاده بوکان- سردشت تکمیل می‌شود

فرماندار بوکان با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های حوزه راهسازی این شهرستان تکمیل جاده بوکان- سردشت است، گفت: با توجه به پیمان‌سپاری ۲ قطعه دیگر از این مسیر، امسال جاده بوکان- سردشت تکمیل و بازگشایی می‌شود.

خشایار صنعتی فرماندار بوکان گفت: هم اکنون عملیات بهسازی ۱۱ کیلومتر از این مسیر شامل قطعه حد فاصل روستای زاواکیو تا ابراهیم خسار به طول چهار کیلومتر با قرارداد ۱۱۵ میلیارد ریال و قطعه روستای گوله تا گندمان به طول ۱۱ کیلومتر با قرارداد ۱۰۹ میلیارد ریال شروع شده است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده پس از بهسازی، عملیات آسفالت هفت کیلومتر از این مسیر هم انجام می‌شود و در مجموع هشت کیلومتر دیگر برای تکمیل و بازگشایی این مسیر باقی می‌ماند که تکمیل آن در اولویت قرار دارد.

فرماندار بوکان در ادامه گفت: علاوه بر این در سایر بخش‌های این مسیر از جمله تعمییر پل فلزی روستای «غلامعلی» و روکش و لکه‌گیری آسفالت این مسیر در حال انجام است تا تردد در این برای اهالی روستا‌های منطقه ایل «گورگ» به سهولت انجام شود.

صنعتی با اشاره به اینکه بازگشایی جاده بوکان - سردشت نقش مهمی در تسهیل و کوتاهی مسیر بین ۲ شهرستان دارد افزود: هم اکنون مسیر تردد بین این ۲ شهر باید از مسیر بوکان - مهاباد- سردشت و یا مسیر بوکان- سقز- بانه - سردشت انجام شود که هر ۲ از مسیر‌های طولانی و پر ترافیک هستند.

وی اضافه کرد: مسیر بوکان - سردشت در مجموع ۱۰۵ کیلومتر مسافت دارد که از این مقدار ۷۷ کیلومتر آن در حوزه شهرستان بوکان و ۲۸ کیلومتر دیگر در شهرستان سردشت قرار دارد.فرماندار بوکان گفت: تکمیل و بازگشایی جاده بوکان- سردشت می‌تواند علاوه بر تسهیل در تردد مسافران و کاهش هزینه‌های حمل و نقل در این ۲ شهرستان، نقش مهمی در صادرات و واردات کالا از طریق مرز کیله سردشت داشته باشد و می‌تواند به یکی از مسیر‌های مهم و اقتصادی بوکان تبدیل شود.

شهرستان بوکان با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.