سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزش صادرات قطعی از گمرکات سیستان و بلوچستان ۳۰ درصد رشد داشت

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت: ۳۳۴ هزار تن کالا در ۲ ماهه نخست امسال از طریق گمرکات استان صادر شده است که این میزان کالاهای صادراتی از نظر ارزش ۳۰ درصد و از حیث وزن ۵۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

محمدعلی خاشی بیان کرد: ۳۳۴ هزار تن کالا به ارزش ۵۲ میلیون و ۳۵۸ هزار دلار در ۲ ماهه نخست امسال از طریق گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه، بازارچه مرزی میلک، پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان به خارج از کشور صادر شده است. 

خاشی گفت: این میزان کالاهای صادراتی از نظر ارزش ۳۰ درصد و از حیث وزن ۵۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات سیستان و بلوچستان در این مدت کلینکر، سیمان، زغال سنگ، میوه، گوجه فرنگی،خرما و سایر محصولات کشاورزی بوده که عمده این اقلام به کشورهای پاکستان، چین، کویت،عراق،آذربایجان،تاجیکستان افغانستان و هند صادر شده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان در خصوص آمار کالاهای صادراتی اظهار شده در سایر گمرکات کشور و خروجی از گمرکات و بازارچه‌های مرزی این استان، گفت: در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حدود ۳۶۸ هزار تن کالا های صادراتی به ارزش ۲۰۴ میلیون و ۵۷۹ هزار دلار نیز از طریق گمرکات استان خارج شده که از نظر ارزش ۱۱ درصد و از نظر وزن ۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی به عملکرد حوزه واردات قطعی اشاره و اظهار کرد: در ۲ ماهه نخست امسال ۲۰۹ هزار تن کالا به ارزش ۲۹۷ میلیون و ۹۸۱ هزار دلار از طریق گمرکات سیستان و بلوچستان وارد کشور شده که به لحاظ ارزش ۹ درصد افزایش و از نظر وزن ۳۳ درصد کاهش داشته است.

خاشی افزود: عمده اقلام وارداتی به سیستان و بلوچستان شامل برنج، ذرت دامی، کنجد، دام زنده، گوشت ،چای، لوازم یدکی، پارچه، لاستیک اتومبیل سبک و سنگین و موز و برخی اقلام مجاز دیگر بوده که این اقلام بیشتر از کشورهای پاکستان، هند، امارات متحده عربی، چین و افغانستان وارد شده است.

وی با اشاره به انجام تشریفات گمرکی در حوزه مسافری از طریق گمرکات سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در ۲ ماهه نخست امسال ۷۱ هزار و ۴۳۱ مسافر ورودی ۴۹ هزار و ۵۸۴ مسافر خروجی از گمرکات استان خدمات تشریفات مسافری دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافران ورودی ۲۴ درصد افزایش و مسافران خروجی ۴۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک زاهدان گفت: ترانزیت خارجی در ۲ ماهه نخست امسال، ۶ هزار و ۶۷۳ کامیون و تعداد ۱۷۱ واگن به وزن ۱۳۳ هزار و ۴۸۸ تن شامل برنج، پوست، گوگرد، پارچه، سنگ، خشکبار، ادویه چای و سیگار از طریق گمرکات میلک، میرجاوه و گمرک منطقه آزاد به کشورهای پاکستان، افغانستان، آذرباییجان، هند، امارات و عراق ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۹ درصد کاهش داشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.