سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خنثی‌سازی حملات تروریستی در راه‌آهن کریمه

نیرو‌های امنیتی روسیه می‌گویند عملیاتی تروریستی از سوی عناصر اوکراینی، که برای ضربه به راه‌آهن کریمه برنامه‌ریزی شده بود، خنثی کرده‌اند.

سرویس امنیت فدرال روسیه در بیانیه‌ای از خنثی‌سازی یک سری حملات تروریستی در راه‌آهن در شبه جزیره کریمه خبر و توضیح داد که این حملات توسط سرویس‌های ویژه اوکراین و ۵ نفر از ساکنان کریمه که از حامیان اوکراین که توسط اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین برای انجام اقدامات تروریستی استخدام شده بودند، طراحی شده بود. 

براساس گزارش النشره، این سرویس خاطرنشان کرد: جاسوسان اوکراین، اطلاعاتی درباره سایت‌های پدافند هوایی، تأسیسات سوخت و انرژی، اطلاعات سازمان‌دهی امنیت و دفاع از پل کریمه، آماده‌سازی پناهگاه‌ها و حمل و نقل را جمع‌آوری  روسیه را جمع آوری و به طرف اوکراینی مخابره کردند. 

این سرویس روسی توضیح داد که آنها برنامه ریزی برای انجام حملات تروریستی در خطوط راه آهن در مناطق مختلف کریمه و فلج کردن حرکت قطار‌ها از جمله قطار‌های نظامی  داشتند.

سرویس امنیت فدرال روسیه فاش کرد که چهار وسیله انفجاری شامل چاشنی‌های الکتریکی و قالب‌های مواد منفجره پلاستیکی SI-۴، هر کدام حدود ۱ کیلوگرم و یک تفنگ تهاجمی AK-۷۴، تپانچه TT، یک مسلسل و فشنگ‌هایی با کالیبر‌های مختلف، علاوه بر وسایل ارتباطی که تماس آنها را با سرویس‌های ویژه در اوکراین تأیید می‌کند، کشف شد.

شایان ذکر است در جریان کودتای فوریه سال ۲۰۱۴، «ویکتور یانوکوویچ» رئیس جمهور وقت اوکراین از سمت خود برکنار شد و پس از آن موجی از اعتراضات گسترده‌ای در کریمه و شرق اوکراین آغاز شد. در ۱۱ مارس همان سال، شورای عالی کریمه و شورای شهر سواستوپل اعلامیه استقلال این مناطق را تصویب کردند.

پس از آن و در ۱۵ مارس ۲۰۱۴، با برگزاری یک همه پرسی در شبه جزیره کریمه، موضوع اتحاد مجدد با روسیه به رأی گذاشته شد که اکثر رأی دهندگان موافقت خود را با این موضوع اعلام کردند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.