سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعیین تکلیف پرونده‌های راکد و مسن در دادگستری اردبیل

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان اردبیل گفت: پرونده‌های معوق و مسن در دادگستری اردبیل تعیین تکلیف می‌شوند.

صادق صادق زاده صبح امروزدر نشست با قضات محاکم کیفری اردبیل با اشاره به اقدامات برنامه‌محور دستگاه قضایی استان اردبیل گفت: این اقدامات سبب تسریع و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها و شفافیت مضاعف در فرایند رسیدگی شده است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان اردبیل افزود: یکی از مهم‌ترین محور‌های عملیاتی قوه قضائیه اقدام براساس سند تحول قضایی است و بر همین مبنا نیز دستگاه قضایی استان اهتمام ویژه و جدی بر اجرای دقیق آن داشته است.

به گفته او، دستگاه قضایی استان در راستای احقاق حق و اجرای عدالت همواره سعی کرده است تا پرونده‌های متشکله در محاکم در سریع‌ترین زمان ممکن و با صدور آرای متقن قضایی به سرانجام برسد.

صادق زاده افزود: به همین منظور و براساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی مرکز و همچنین تأکیدات رئیس کل دادگستری استان اردبیل تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و مسن در دستور کار قرار گرفته و تلاش می‌شود با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، این پرونده‌ها نیز هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین در ارتقای شفافیت یکی دیگر از موضوعات مورد توجه دستگاه قضایی در سال جاری است.

او گفت: در این خصوص برگزاری دادگاه‌ها به صورت علنی علاوه بر مزایای فوق سبب شده تا مورد استقبال علاقمندان و دانش‌آموختگان رشته حقوق قرار گیرد و با ایجاد شفافیت در فرآیند رسیدگی در سطح جامعه، سطح آگاهی‌ها و اطلاعات حقوقی مردم را نیز افزایش دهد.

صادق زاده با اشاره به استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بهبود نرخ گردش پرونده‌ها و اهتمام ویژه برای کاهش موجودی پرونده‌های جریانی را از مهمترین برنامه‌های دستگاه قضا در سال جاری اعلام کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.