سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضربات شگفت‌انگیز مقاومت به اشغالگران، سرخوردگی رژیم اسرائیل

پایداری هشت ماهه مقاومت در غزه در برابر ارتش تا به دندان مسلح رژیم صهیونیستی و نیز حمله موشکی اخیر از رفح به تل آویو به شدت صهیونیست‌ها را مستاصل و سرخورده کرده است.

رای الیوم در مطلبی به گرفتار شدن صهیونیست‌ها در باتلاق غزه اشاره کرده و آورده است: اسرائیلی‌ها سرخوردگی شدید خود را از نبرد سختی که در قلب غزه دارند و نیز سرخوردگی و شکست در مقابله با توان حماس برای شلیک موشک به سمت تل آویو مخفی نگه نمی‌کنند.

این رسانه نوشت: این روند سه هدف را برای حماس محقق می‌کند؛ نخست، غافلگیری سامانه رهگیری موشک‌ها و رخنه کردن آن، وارد آوردن خسارات به عمق امنیت رژیم صهیونیستی که دستاورد بزرگی محسوب می‌شود و سوم نیز ضربه روانی به اسرائیلی‌هاست.

رای الیوم نوشت: نکته دیگر اینکه از نگاه تحلیلگران و ناظران امور در رژیم صهیونیستی، شلیک طولانی مدت موشک‌ها دوربرد نشان دهنده این است که حماس همچنان پس از هشت ماه از جنگ استوار و پابرجاست و از این رو تداوم تلاش برای ساقط کردن آن از حیث نظامی بی فایده است.

این رسانه آورده است: «رون بن یشای» تحلیلگر امور نظامی در رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت از پیچیدگی نبرد سخن گفته و اینکه جنگ زمان بر است. وی حملات موشکی اخیر از رفح به تل آویو را عامل پیچیدگی اوضاع دانست.

این تحلیلگر صهیونیست به نقل از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیلی ها باید بفهمند که این جنگ با تمام جنگهای قبلی ما متفاوت است. شلیک اخیر موشکی از رفح به سمت تل آویو منجر به پیچیدگی اوضاع خواهد شد.

بن یشای به نقل از مقامات ارشد نظامی این رژیم اذعان کرد: حماس به خوبی آماده شده، مواد منفجره کارگذاشته و با موشکهای ضدزره تلفات زیادی به نظامیان ما وارد کرده است.

وی افزود: مشکل اصلی که ارتش در غزه با آن همچنان روبروست سخت بودن نبرد در زیر زمین است و نبرد در روی زمین سریع تر از زیرزمین است. جنگ در زیر زمین با کندی انجام می شود.

رای الیوم در پایان نوشت: پس از گذشت هشت ماه از شروع جنگ، ارتش اشغالگر دستاورد تاکتیکی و راهبردی نداشته و این با وجود عدم توازن قوا میان طرفین است. عزم و اراده مقاومت، طرح ها و توطئه ها را درهم شکسته و ثابت کرده است که ارتش اشغالگر در جنگ چریکی با وجود برتری همه جانبه، ناتوان است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.