سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالانه ۵۰ هزار مترمربع فرش دستباف در میاندوآب

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با اشاره به تولید سالانه ۵۰ هزار مترمربع فرش دستباف در این شهرستان، گفت: ۱۳ هزار نفر در صنعت فرش دستباف این شهرستان فعالیت دارند.

رضا بهروزی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با اشاره به تولید سالانه ۵۰ هزار مترمربع فرش دستباف در این شهرستان، گفت: این شهرستان یکی از قطب‌های تولید فرش در سطح استان است و هم‌اکنون در این شهرستان ۲۱ کارگاه غیرمتمرکز و متمرکز قالیبافی و ۱۳ شرکت‌تعاونی فرش فعال هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع هزار و ۲۵۰ نفر در شهرستان میاندوآب زیر پوشش بیمه قالی‌بافی تأمین اجتماعی قرار دارند، اضافه کرد: باتوجه به هنر و استعداد کم‌نظیر بافندگان فرش در میاندوآب، فعالان این عرصه نیازمند حمایت بیشتر در زمینه تأمین مواد اولیه باکیفیت و پرداخت وام‌های کم بهره و بیمه قالیبافی هستند.

بهروزی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی یک‌روزه با حضور ۴۰ نفر از قالیبافان این شهرستان افزود: در این راستا امروز کارگاه آموزشی گلیم‌بافی شهرستان با حضور مربیان برجسته و جمعی از بافندگان و فعالان این عرصه با همکاری شرکت فرش دستباف روستایی در محل اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب برگزار شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب اضافه کرد: آموزش و ارتقای سطح دانش فنی در راستای برخورداری از کیفیت تولیدات باهدف تصاحب بازار‌های هدف و حمایت از بافندگان واقعی و شناسایی قالیبافان ضعیف و دورافتاده در مناطق روستایی برای پوشش همه‌جانبه در اولویت کاری واحد امور فرش اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب قرار گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.