سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادی ۳۳ زندانی جرائم غیرعمد در دهه کرامت

۳۳ زندانی جرائم غیر عمد در مازندران در طول دهه کرامت از زندان آزاد و به جامعه بازگشتند.

علی استادی مدیرکل زندان‌های مازندران از آزادی تعداد ۳۳ نفر از محکومین مالی جرائم غیرعمد در دهه کرامت خبر داد و گفت: از این تعداد زندانیان آزادشده جرائم غیر عمد ۳۱ نفر مرد و ۲ نفر زن بودند که با پیگیری پرونده آنان در زندان‌های استان و معرفی این افراد به ستاد دیه در ایام میلاد امام مهربانی‌ها حضرت امام رضا (ع) و دهه کرامت از زندان آزاد و به کانون جامعه بازگشتند.

او افزود: آزادی این افراد با مشارکت نیکوکاران، خیرین و پیگیری ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان مازندران در طول دهه کرامت و با پرداخت بیش از ۵۳ میلیارد ریال مهیا شد و شیرینی آزادی آنان به خانواده‌های آنان اهداء گردید.

استادی گفت: تعداد ۲ پرونده با مشاوره و صلح و سازش در ستاد دیه منجر به آزادی شد و تعداد ۲۸ پرونده زندانیان جرائم غیر عمد در دست اقدام ستاد دیه استان قرار دارد و تلاش‌ها برای آزادی و رهایی آنها از زندان بیش از پیش ادامه دارد.

مدیرکل زندان‌های مازندران افزود: ۶۴۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان چشم انتظار دست سخاوتمند خیرین نیک اندیش هستند و انتظار داریم فعالان اقتصادی، اصناف، مدیران بخش‌های خصوصی و دولتی و متمولین جامعه همگی پای کار آمده و از حمایت و کمک به زندانیان نیازمند واقعی دریغ نورزند.

او ضمن تقدیر از تلاش‌های بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش و شورای حل اختلاف زندان‌ها گفت: از آغاز سال جاری تاکنون تعداد ۶ زندانی محکوم به قصاص نفس نیز با مشاوره و اصلاح ذات البین و بخشش و ایثار اولیای دم منجر به رضایت قطعی و رهایی زندانیان از اجرای حکم قصاص شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.