سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سودآوری سنگ آهن بافق با اجرای طرح هوشمند سازی

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق گفت: با اجرای طرح هوشمند سازی در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق، میزان بهره وری و سودآوری شرکت به بیش از ۲۰ درصد می‌رسد.

مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق با بیان اینکه شرکت سنگ آهن اولین شرکت معدنی است که به صورت حرفه‌ای نقشه راه تحول دیجیتال را طراحی و تدوین کرده است گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی میزان بهره وری و سودآوری شرکت به بیش از ۲۰ درصد می‌رسد.

او با اشاره به بازدید کارشناسان چینی شرکت چاینا الکترونیک از شرکت، افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین شرکت سنگ آهن با شرکت چاینا الکترونیک به امضا رسیده، کارشناسان این شرکت برای بررسی دقیق و مشاهده فرایند‌ها در شرکت حضور پیدا کردند تا زمینه هوشمندسازی در حوزه کاری معاونت معدنی و تولید را راه اندازی کنند.

حمیدیان با بیان اینکه شرکت چایناالکترونیک شرکت قوی در حوزه هوشمندسازی است اضافه کرد: این شرکت راهکار‌های خوبی در ایجاد امنیت و پایداری بالا، صرفه اقتصادی و پوشش ارتباطی مناسب دارد.

او تصریح کرد: نگاه کارشناسان این شرکت چینی پس از بازدید از بخش‌های مختلف شرکت نگاه مثبتی بوده است و به زودی زمینه فعالیت فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بیان کرد: این شرکت در حوزه هوشمندسازی در ۶۰ کشور دنیا فعالیت‌های مختلفی انجام داده و قرار است موضوع هوشمندسازی در کل زنجیره عملیات معدنی و تولیدی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران را نیز اجرایی کند.

حمیدیان در ادامه با بیان اینکه هوشمندسازی در شرکت سنگ آهن موجب حذف نیروی انسانی نمی‌شود گفت: این موضوع فقط به منظور افزایش راندمان کاری، شفاف سازی، بهره وری و سودآوری انجام می‌گیرد.

او افزود: فرصت‌های کاهش هزینه در نقاط مختلف زنجیره ارزش، مورد بررسی قرار گرفته تا با هوشمندسازی این فرایند بهینه شود و میزان سودآوری را بالا ببرد.

حمیدیان ادامه داد: برای هوشمندسازی نیاز به ارائه پلتفرم، زیرساخت و امنیت اطلاعات و سایبری است که مشاور هوشمندسازی شرکت تمامی موارد را اجرایی می‌کند.

حمیدیان با بیان اینکه امسال یکی از معادن شرکت به طور هوشمند به بهره برداری می‌رسد گفت: دنیا در حال هوشمند شدن است و ما نیز با مطالعات و بررسی‌هایی که انجام داده ایم تا ۵ سال آینده در حوزه هوشمندسازی فعال خواهیم بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.