سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین در میاندوآب به کشت چغندر اختصاص یافت

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: امسال ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت محصول چغندرقند اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود ۲۶۱ هزار تُن محصول از آنها برداشت شود.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: کشت چغندرقند در میاندوآب به دلیل وجود کارخانه قند ۹۰ ساله، سابقه‌ای دیرینه داشته و امسال همچنین در راستای سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه و به منظور ارتقای بهره‌وری آب، کاشت با روش‌های نوین در صد‌ها هکتار از مزارع چغندرقند میاندوآب اجرایی شده است.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب ادامه داد: همچنین هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی زیرکشت این محصول به سیستم آبیاری بارانی و ۴۵ هکتار نیز به نوار آبیاری تیپ مجهز شده که درصدد افزایش تجهیز مزارع چغندرقند به نوار آبیاری تیپ هستیم.

مقدم افزود: امسال قیمت خرید تضمینی محصول چغندرقند توسط کارخانه قند، به ازای هر کیلوگرم با عیار ۱۶ درصد ۳۹ هزار و ۵۰۰ ریال اعلام شده است.

چغندرقند جزو گیاهان یک ساله است که هر سال در فروردین ماه به صورت مکانیزه کشت می‌شود و برداشت آن از ۱۵ شهریورماه آغاز می‌شود و تا پایان آذرماه ادامه می‌یابد.

شهرستان میاندوآب دارای ۴۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸ هزار هکتار باغی، ۲۶ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی است و سالانه بیش از ۸۷۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.