سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخ شرکت پست به گزارش وضعیت اسفناک یک کتاب پس از خرید اینترنتی

شرکت پست به انتقاد از ارسال نامناسب یک کتاب در برنامه تلویزیونی، پاسخ داد.

شرکت ملی پست در پاسخ به انتقاد مجری برنامه سه‌شنبه ۸ خرداد «صبحانه ایرانی» شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران که از توزیع نامناسب یک مرسوله پستی نمایشگاه مجازی کتاب انتقاد کرده بود، این پاسخ را منتشر کرده است: 

عطف به پیگیری صورت پذیرفته در خصوص گزارش " وضعیت اسفناک یک کتاب پس از خرید اینترنتی " که در برنامه سه شنبه ۸ خرداد «صبحانه ایرانی» شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی ایران منتشر شد، پاسخ شرکت ملی پست بدین شرح است: 

به محض انتشار برنامه گزارش در برنامه صبحانه ایرانی و اشاره به موضوع فوق (توزیع نامناسب مرسوله نمایشگاه مجازی کتاب)، مدیر دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست با دست اندرکاران برنامه تماس حاصل نموده و با توجه به اهمیت مسئله، نسبت به دریافت فیزیک مرسوله به جهت بررسی موضوع اقدام کرد که در ادامه برنامه، مجری محترم نسبت به انعکاس این پیگیری از سوی شرکت ملی پست در طول برنامه واکنش مثبت نشان داده و اعلام می‌کند موضوع در دست پیگیری فوری است.

برابر بررسی‌هایی که در ادامه صورت گرفت، مرسوله موصوف از طریق سامانه مجازی نمایشگاه کتاب توسط شرکت ملی پست از ناشر دریافت شده است. با توجه به تعدد سفارشات و شرایط جوی ناپایدار در روز موصوف (بارندگی)، متصدی مربوطه در یک اقدام نادر و به دور از خط مشی کیفی شرکت ملی پست، مرسوله آسیب دیده با وضعیت بسیار نامطلوب را در لفاف جایگزین پاکت گذاری نموده و نسبت به ارسال آن به مقصد اقدام نموده است.

از آنجاییکه شرایط فیزیکی لفاف دوم فاقد ویژگی‌های ظاهری بی‌ترتیبی بوده و مامور توزیع کننده بدون آگاهی از وضعیت داخلی مرسوله، نسبت به تحویل آن به گیرنده محترم اقدام می‌نماید. بدین ترتیب، اتفاق حادث شده ناشی از عملکرد ناصحیح متصدی پست بوده و شرکت ملی پست بابت قصور صورت پذیرفته و این اتفاق ناخوشایند، از گیرنده محترم عذرخواهی می‌نماید. خاطر نشان می‌گردد نسبت به خرید کتاب جایگزین و تقدیم آن به شخص گیرنده اقدام خواهد شد.

شایان ذکر است، در مدت ۱۰ روز برپایی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دو بخش حضوری و مجازی، ۸۶۰ هزار مرسوله (حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار کتاب) با میانگین توزیع ۲/۳ روز در اقصی نقاط شهر‌ها و روستا‌های کشور (مدتا نفاط دور و کم برخوردار) توزیع گردید.

در نمایشگاه امسال با تمهیداتی که اندیشیده شد بهبود کیفیت خدمات‌رسانی در اولویت اقدامات پست قرار گرفت. به عنوان مثال: با توجه به اینکه این نمایشگاه در فصل بارندگی برگزار شده بود، لفاف‌های مخصوص ضدآب برای مرسولات کتاب مورد استفاده قرار گرفت.

علاوه بر این، یک بخش جدید مشخصا برای مرسولات نمایشگاه کتاب در سامانه غرامت شرکت ملی پست در نظر گرفته و طی یک مصاحبه به اطلاع عموم نیز رسید. اما تاکنون حتی یک مورد درخواست غرامت در این سامانه ثبت نشده است، مضافا اینکه شکایت‌های شفاهی نیز به کمتر از ۲۰ مورد می‌رسد.

در نهایت اینکه، آسیب دیدگی چند مرسوله در بین ۸۶۰ هزار مرسوله کتاب آن هم در مدت بسیار کوتاه، گریز ناپذیر است. انتظار می‌رود صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، در کنار انتقاد، که حق هر رسانه‌ایست، زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان شرکت ملی پست را نیز به تصویر بکشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.